اخبار روز

اندروید 14 چه زمانی عرضه می شود؟


به گزارش پی ام آپ، اندروید 14 مدت زیادی است که در مرحله آزمایشی قرار دارد و چندین نسخه بتا از آن در حال انتشار است. انتظار داشتیم نسخه پایدار این سیستم عامل در ماه گذشته عرضه شود، اما این اتفاق نیفتاد و حالا گفته می شود این نسخه همزمان با عرضه سری پیکسل 8 در 12 اکتبر (14 مهر) وارد بازار خواهد شد.

گوگل نسخه های بتای بیشتری از اندروید 14 را برای به حداقل رساندن باگ های آن منتشر کرده است. چرخه انتشار این نسخه ها به گونه ای است که بسیاری معتقدند نسخه پایدار این سیستم عامل در ماه جاری از راه خواهد رسید.

«میشل رحمان» از فعالان دنیای اندروید با انتشار توییتی تایید کرد که نسخه پایدار اندروید 14 در 12 اکتبر عرضه می شود. یعنی همزمان با رویداد بعدی گوگل برای ارائه سری پیکسل 8، ظاهرا در این مراسم همزمان با معرفی پیکسل 8 و 8 پرو و ​​احتمالا پیکسل واچ 2، گوگل نیز از راه اندازی نسخه اندروید 14 پایدار است.

در حال حاضر نمی دانیم چرا نسخه پایدار اندروید 14 با چنین تاخیری نسبت به نسخه قبلی عرضه می شود. شاید این موضوع ربطی به عرضه پنجمین بتای این سیستم عامل داشته باشد. احتمالا گوگل در نسخه جدید اندروید با مشکل مواجه شده و هنوز نتوانسته آن را به طور کامل برطرف کند.

ظاهرا برخی از سازندگان گوشی های اندرویدی که با گوگل کار می کنند منتظر بودند تا امروز نسخه پایدار اندروید 14 عرضه شود، حتی برخی از شرکت ها مانند وان پلاس نیز قول عرضه این سیستم عامل را در سال جاری برای دستگاه های خود داده بودند که احتمالا محقق نخواهد شد.

در نهایت باید بگوییم که تنها با یک شایعه روبرو هستیم و شاید نسخه پایدار اندروید 14 تا قبل از 12 اکتبر منتشر شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا