اخبار روز سینما جهان

از نظر انجمن بازیگران سینمای آمریکا دفاع از سینمای مستقل حیاتی است!/جزئیات

انجمن بازیگران سینمای آمریکا، تولیدات مستقل را بخش مهمی از استراتژی اعتصابی نامید که با همه اعضایش کار می کند.

به گزارش ورایتی، انجمن بازیگران سینمای آمریکا (SAG-AFTRA) از تصمیم خود مبنی بر دادن چراغ سبز به بیش از 100 فیلم مستقل برای ادامه فیلمبرداری در طول اعتصاب دفاع کرده است.

در حالی که چندین عضو، از جمله سارا سیلورمن و ویولا دیویس، در یکی دو روز گذشته خواستار کار بر اساس توافق موقت شده اند که نشانه ای از تضعیف اعتصاب است، اما کمیته مذاکره با اتحاد تولیدکنندگان که به اعتصاب رای مثبت داد، در پیامی به اعضا در آن شب روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد که توافق موقت برای ادامه کار مستقل بخش مهمی از استراتژی اعتصاب است.

سیلورمن تا آنجا پیش رفته بود که اعتراض به ادامه کار استقلالی ها را “دلگیر کننده” خوانده بود، اما پس از صحبت با رهبران اعتصاب از انتقاد از آن خودداری کرد.

انجمن بازیگران سینما گفت: «ما از تهیه‌کنندگان مستقل می‌خواهیم که اعضای انجمن را به کار در پروژه‌هایی که به توافق موقت دست می‌یابند، مانند سایر کارهای دارای مجوز که حمایت می‌کنیم، تشویق کنند.

برای به دست آوردن موافقت موقت از رهبری اعتصاب، تهیه کننده باید مستقل از شرکت های عضو اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون باشد. تهیه کننده نیز باید شروط پیشنهادی انجمن بازیگران را بپذیرد که در مذاکره با اتحادیه تهیه کنندگان به آن فشار وارد شد.

این معامله شامل شرط پرداخت 2 درصد از درآمد پخش آنلاین محصول به بازیگر است.

برخی از بازیگران این نگرانی را مطرح کرده اند که تولیدات مستقل در نهایت توسط شرکت های عضو اتحاد تولیدکنندگان (AMPTP) مانند آمازون یا نتفلیکس توزیع شود، اما استدلال کمیته اعتصاب این است که پذیرش پرداخت برای بخشی از توزیع در پلتفرم های AMPTP به معنای پذیرش تقاضای کمیته اعتصاب

اگرچه چند تن از اعضای انجمن بازیگران انعقاد این قراردادهای موفق را به معنای تعلیق اعتصاب دانسته‌اند، اما انجمن بازیگران می‌گوید که در واقع وقتی مفاد مورد نظر انجمن را بپذیرند، فشار بر شرکت‌های عضو انجمن AMPTP وارد می‌شود. افزایش و افزایش فشار رقابتی بر تامین کنندگان اهرمی است که آنها را مجبور به بازگشت به میز مذاکره می کند و به پایان اعتصاب کمک می کند.

با توجه به استدلال انجمن بازیگر، زمانی که تهیه کنندگان مستقل مایل به ادامه کار بر روی شرایط پیشنهادی توسط انجمن هستند، این نشان دهنده منطقی بودن شرایط پیشنهادی توسط انجمن است.

اعتصاب انجمن بازیگران سینما فقط قراردادهای فیلم و تلویزیون را پوشش می دهد و اعضا می توانند در تولیدات صحنه ای، بازی های ویدیویی، تبلیغات و سایر فعالیت های بازیگری کار کنند.

این انجمن پس از یک ماه مذاکره با اتحادیه تولیدکنندگان که منجر به انعقاد قرارداد جدید نشد، 22 تیرماه اعتصاب کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا