اخبار روز

انتقاد عارف از نحوه برخورد با دانشگاه/ نیاز به تغییر نگرش داریم

رئیس انجمن رمزارز ایران با تاکید بر لزوم حضور در جامعه هوشمند گفت: همه نهادهای علم و فناوری باید برای حضور در جامعه هوشمند آستین بالا بزنند و بر دوش هر شهروندی استوار است. مسئوليت سنگين.» نهادهاي كشور و قيام علمي در اين زمينه نيازمنديم و اين جهش علمي نيازمند دانشگاه‌ها، استادان و دانشجويان پرانرژي و با انگيزه است.

به گزارش امیدنامه، محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه بیستمین همایش انجمن کد ایران که در سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران برگزار شد، ضمن تشکر از همه مسئولان اجرایی و دست اندرکاران برگزاری این همایش، گفت: ما هستیم. مواجهه با دوران انقلاب فراصنعتی و کنترل جامعه اطلاعاتی و هوش مصنوعی: «ورود کشور ما به این جامعه (هوش مصنوعی) گزینه ای نیست بلکه باید در این زمینه تصمیم مهمی گرفته شود. اگر بتوانیم هماهنگ کنیم می توانیم از دستاوردهای جامعه هوشمند نهایت استفاده را ببریم و اگر متاسفانه همان نگاهی که در ابتدا به فناوری ها داشتیم (نگاه بدبینانه و توهم توطئه) را می پردازیم. برای آن راه دیگری وجود ندارد ما چاره ای نداریم جز اینکه در جامعه ای هوشمند زندگی کنیم و از آن بهره ببریم.

وی با بیان اینکه به دلیل پتانسیل خوب یکسان سازی کدها باید در جامعه هوشمند پیشتاز باشیم، با اشاره به اسناد سطح بالا در حوزه علم و فناوری و توصیه های رهبر معظم انقلاب در این زمینه، اظهار کرد: در این راستا باید در جامعه هوشمند پیشرو باشیم. گفت: همه نهادهای مرتبط با علم و فناوری باید در جامعه حضور داشته باشند. افراد باهوش باید آستین ها را بالا بزنند و مسئولیت سنگینی بر دوش همه نهادهای ملی کشور است و ما نیازمند پیشرفت علمی در این زمینه هستیم و این پیشرفت علمی نیازمند دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان پر انرژی و با انگیزه است. از طرفی نیاز به میدان و راه حل مناسب دارد. باید مشکلات جامعه دانشگاهی کشور مورد توجه قرار گیرد.

عارف با تاکید بر لزوم حمایت همه بخش‌های دولت از صنعت افتا گفت: نیازمند تغییر نگرش نسبت به دانشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی هستیم و صرف هزینه‌ها در مجامع علمی و دانشگاهی با توجه به برخوردهای اداری درست است. با دانشگاه از قافله عقب هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حوزه امنیت سایبری با چالش های زیادی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: انجمن کد که نماینده جامعه علمی کشور است می تواند در حل بسیاری از چالش های امنیت سایبری پیشگام و پیشرو باشد. همه بخش‌های دولتی و خصوصی ملزم به همکاری در حل مسائل امنیت فضای سایبری در کشور هستند.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: انتظار داریم مجلس از ما (انجمن سایفر) بخواهد برای ارتقای امنیت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در این حوزه ها به ویژه جلوگیری از نفوذ در فضای مجازی تصمیمات مهمی صادر کند. توصیه هایی که به نمایندگان مجلس می کنیم. باید گنجانده شود.

عارف با تاکید بر لزوم حمایت همگان از نخبگان گفت: اگر جوانان نخبه ما برای تامین حداقل های زندگی خود تلاش کنند، تکالیف ملی و شرعی خود را فراموش خواهند کرد، بنابراین دولت موظف به حمایت از نخبگان است. جنبه های.”

وی در پایان تصریح کرد: برخی از دستگاه های اجرایی از مشکلات خود بی اطلاع هستند و سازمان هایی مانند انجمن رامس باید مشکلات خود را بیان کنند. به همین دلیل باید تعامل خود را با نهادهای دولتی افزایش دهیم و همچنین با دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید:

۲۷۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا