اخبار روز

امکان تامین اعتبار گذرنامه هایی که از انقضای آن ها گذشته است! / چاپ گذرنامه اربعین از 220 هزار نمونه گذشت!

سردار احمد رادان در روز گذشته با حضور در مناطق مرزی مهران به طور شخصی شرایط را مورد بررسی قرار داد و اعلام داشت تمام مسئولین دست در دست هم داده اند تا زیارت اربعین دارذای سه ویژگی ایمن، آسان و ارزان باشد. همچنین او خبر از 220 هزار درخواست برای چاپ گذرنامه خبر داد.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه بر اساس توافق با کشور عراق اعتبار گذرنامه هایی که دو سال از مهلت قانونی آنها به پایان رسیده است برای زیارت اربعین تمدید می شود، گفت: چاپ گذرنامه های زائران از مرز 220 هزار نمونه فراتر رفته است.

به گزارش پی ام آپ، سردار احمدرضا رادان در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: تمام تلاش بر این است که زیارت اربعین حسینی دارای سه ویژگی ایمن، آسان و ارزان باشد.

وی افزود: همه مسئولان و همه دست اندرکاران اربعین حسینی متحد شده اند تا این سه ویژگی را در سفر اربعین به زائران و مردم عزیز کشور عرضه کنند.

رئیس پلیس کشور از همکاری مقامات عراقی قدردانی کرد و یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی، افرادی که گذرنامه آنها به مدت دو سال منقضی شده است می توانند بدون نیاز به درخواست گذرنامه جدید به مراکز گذرنامه مراجعه و گذرنامه خود را تمدید کنند.

سردار رادان به تشریح این مشکل پرداخت و افزود: افرادی که گذرنامه آنها در سال 1400 منقضی شده است می توانند به مراکز گذرنامه مراجعه کنند و این کمک بسیار خوبی برای زائران اربعین و مردم عزیز و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است. که در این راستا به تفصیل اطلاع رسانی خواهد شد که برای تمدید گذرنامه به چه مراکزی می توانند مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با طرف عراقی بر سر صدور گذرنامه زائران توافق کرده ایم که این گذرنامه ها چاپ شود و از مرز 220 هزار گذرنامه فراتر رفته است که از این تعداد تقریبا 160 هزار گذرنامه به طور کامل به صورت آنلاین برای مردم عزیز صادر شده است. این افراد مشخصات خود را وارد کرده و پاسپورت خود را بدون مراجعه به مراکز از طریق اینترنت دریافت کرده و تعدادی نیز پست می شود.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم امور گذرنامه خود را از طریق اینترنت پیگیری کنند و روند تهیه گذرنامه را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.

سردار رادان یادآور شد: از امروز مراکز گذرنامه به صورت 24 ساعته فعال هستند و امور مربوط به گذرنامه ها که نیاز به تعویض مدارک دارد هم از طریق اینترنت و هم از ساعت 6 الی 19 با مراجعه به مراکز در دسترس و قابل پیگیری است و همکاران ما گذرنامه را 24/7 چاپ می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تمهیدات لازم انجام شده است تا مردم عزیز بتوانند به راحتی از گذرنامه اربعین استفاده کنند و در تلاش هستیم تا با استفاده از سخت افزاری که در اختیار دارند در تمامی استان ها گذرنامه چاپ کنیم.

فرمانده ارشد انتظامی کشور گفت: چاپ گذرنامه اربعین از امروز در سه استان خوزستان، فارس و خراسان آغاز شد و تلاش می شود طی چند روز آینده در تمام استان های کشور گذرنامه اربعین چاپ شود و در این صورت سرعت عمل در صدور گذرنامه افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه، مشمولان واجد شرایط می توانند با ارائه مرکز خدمات خود، 10 روز مرخصی بگیرند و عازم سفر اربعین شوند و البته این امر منوط به تایید واحد مربوطه و همچنین برای دانش‌آموزانی که این کار را انجام می‌دهند تا سفر اربعین را آغاز کنند. در روزهای سفر نیازی به وثیقه نیست.

سردار رادان در خاتمه افزود: از همکاری مردم تشکر می کنیم و آرزو می کنیم همه دست اندرکاران بتوانند به مردم خدمت کنند و شرایط مناسبی را برای زیارت ارزان، سالم و ایمن در ایام اربعین ایجاد کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا