اخبار روز

امسال از سیم کارت ایرانی استفاده کنیم یا عراقی؟/معرفی سیم کارت های عراقی و تعرفه آنها!/عکس

امروزه یکی از سوالات متداول زائران اربعین نحوه استفاده از سیم کارت و نحوه تماس تلفنی است. چندین اپراتور مختلف در عراق امکانات لازم را برای ارائه سیم کارت به زائران ایرانی در ایام اربعین فراهم می کنند.

به گزارش پی ام آپ، سیم کارت های عراقی از جمله مواردی است که زائران اربعین حسینی (ع) باید به آن توجه داشته باشند. افرادی که در ایام اربعین یا روزهای دیگر برای زیارت کربلا به عراق سفر می کنند می توانند از سیم کارت ایرانی یا عراقی برای ارتباط با خانواده و دوستان خود در ایران استفاده کنند.

مسافران اربعین حسینی برای استفاده از سیم کارت دو راه دارند؛ گزینه اول استفاده از سیم کارت ایرانی و پرداخت هزینه رومینگ و مکالمه و گزینه دوم خرید سیم کارت عراقی است. لازم به ذکر است که هنگام انتخاب سیم کارت ایرانی برای این سفر بهتر است از بسته های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده کنید بنابراین هزینه آن به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد.

 همراه اول در اربعین

برای اربعین امسال همراه اول دو بسته رومینگ عراق خود را معرفی کرد؛ این دو بسته مختص زائران عتبات عالیات است و شامل «اینترنت نامحدود 7روزه» در عراق می‌شود که زائران ایرانی با فعال‌سازی آن 15 دقیقه مکالمه رومینگی نیز هدیه خواهند گرفت که اینترنت پرسرعت را در شبکه‌های کورک و آسیاسل ارائه می‌دهد، همچنین «بسته مکالمه» شامل 15 دقیقه مکالمه رومینگی نیز به زائرین محترم ارائه گردید. متقاضیان می‌توانند به پرتال فروشگاهی همراه اول به آدرس Shop.mci.ir مراجعه کنند

همراه اول سال گذشته در اربعین «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه 9000 تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه 6000 تومان»، «تعرفه ارسال پیامک 1300 تومان» و «هر مگابایت اینترنت 500 تومان» اعلام کرد که به‌نظر می‌رسد امسال شاهد افزایش دست‌کم 20درصدی این مبالغ باشیم

امسال از سیم کارت ایرانی استفاده کنیم یا عراقی؟/معرفی سیم کارت های عراقی و تعرفه آنها!/عکس

دومین اپراتور در اربعین

سال گذشته ایرانسل با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین، سه بسته جدید را به فهرست بسته‌های اینترنت رومینگ ویژه اربعین اضافه کرد. این سه بسته جدید، شامل بسته 75مگابایتی با قیمت 36هزار تومان، بسته 150مگابایتی با قیمت 66هزار تومان و بسته 300مگابایتی با قیمت 126هزار تومان هستند. ایرانسل پیش از این، دو بسته دیگر، شامل بسته 600مگابایتی با قیمت 250هزار تومان و بسته یک‌گیگابایتی با قیمت 390هزار تومان را در این رابطه معرفی کرده بود. به‌نظر می‌رسد امسال این بسته‌ها دست‌کم 20 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

امسال از سیم کارت ایرانی استفاده کنیم یا عراقی؟

در همین راستا، بر اساس پیگیری های خبرنگار تسنیم از روابط عمومی دو اپراتور تلفن همراه و ایرانسل، اپراتورها تصمیم گرفته اند تا هفته آینده اطلاعات احتمالی تغییر یافته در این زمینه را اعلام کنند.

با توجه به تعداد زیاد زائران اربعین، سرویس رومینگ معمولا در ایام پیاده روی اربعین با مشکل مواجه می شود و بهتر است زائران با خرید سیم کارت عراقی و اهرم شبکه های ارتباطی از بهترین راه ارتباطی با ایران استفاده کنند.

از طرفی اگر سیم کارت عراقی انتخابی برای این سفر است، باید در نوع خرید دقت کنید. شرکت های مختلفی در عراق فعالیت می کنند که سیم کارت های 7 روزه و 15 روزه را با اینترنت نامحدود به مشتریان خود ارائه می دهند. اما مسافران می توانند با ارائه پاسپورت خود سیم کارت هایی با طول عمر بیشتر نیز تهیه کنند که معمولا قیمت های متفاوتی دارند.

چندین اپراتور مختلف در عراق شرایط لازم را برای ارائه سیم کارت به زائران ایرانی در ایام اربعین فراهم می کنند. مهمترین آنها عبارتند از Zain، Asiacell و Korak Telecom. هزینه اولیه خرید سیم کارت از این اپراتورها تفاوت چندانی ندارد، بنابراین تعرفه مکالمه به ایران برای این اپراتورها کمی متفاوت است.

امسال از سیم کارت ایرانی استفاده کنیم یا عراقی؟

سیم کارت های عراقی علاوه بر قابلیت مکالمه و ارسال پیامک، امکان اتصال به اینترنت را نیز دارند. با خرید این سیم کارت ها هیچ محدودیتی در ارتباط از راه دور و اینترنت وجود ندارد.

سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت آسیاسل، زین و کورک عرضه می شود که هر کدام با قیمت ها و هزینه های اولیه متفاوت هستند. در ابتدا لازم به ذکر است که سیم کارت باید از مراکز معتبر عراق خریداری شود.

زین

خط زیارتی زین به دلیل ارزان بودن کرایه های داخلی و خارجی و پیشنهادات متناسب با نیاز مشتریان، ممکن است بهترین انتخاب برای مسافران باشد.

مزایای خط:

این خط به مدت 15 روز اعتبار دارد و تا 15 روز دیگر قابل تمدید است. در هر صورت در پانزدهمین روز فعالسازی خط، این سرویس رایگان است.

خط زیارتی از تاریخ ثبت نام حداکثر 30 روز اعتبار دارد. شما می توانید این خط را با هر کارت شارژ زین موجود در بازار شارژ کنید.

خط زیارتی پیشنهادات جذابی برای تماس های بین المللی و محلی به شرح زیر به شما ارائه می دهد:

تماس های بین المللی به مدت 15 دقیقه با شارژ یکباره 10000 دینار رایگان است. این خدمات برای هر زائری که از کشورهایی مانند عربستان سعودی، کویت، ایران یا لبنان وارد عراق می شود در دسترس است.

نحوه خرید سیم کارت در عراق

تهیه سیم کارت اعتباری در عراق برای سفرهای شما در عراق بسیار آسان است. شما می توانید سیم کارت اعتباری عراق را به صورت حضوری در برخی از فرودگاه های بین المللی، فروشگاه های حامل تلفن همراه، فروشگاه های رفاه یا آنلاین خریداری کنید.

پیشنهاد می شود سیم کارت را مستقیماً از فروشگاه اپراتور تلفن همراه خریداری کنید. مسافران و زائران توجه داشته باشند که ممکن است برای خرید به پاسپورت خود نیاز داشته باشند.

خرید سیم‌کارت عراقی قطعاً هزینه‌های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به‌دنبال خواهد داشت، زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم‌کارت‌های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون‌شبکه‌ای ارائه می‌کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولاً به‌صورت گروهی یا کاروانی سفر می‌کنند، بسیار باصرفه و اقتصادی می‌باشد و به آنها کمک می‌کند تا با خرید چند سیم‌کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ارزان‌قیمت درون‌کاروانی در طول سفر بهره‌مند گردند.

پیش از این «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص این مسئله که زائران بهتر است سیم‌کارت عراقی تهیه کنند یا از رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، اظهار داشت: «به‌نظر من سیم‌کارت عراقی به صرفه‌تر از سیم‌کارت ایرانی است و استفاده از سیم‌کارت عراقی توصیه می‌شود.»

وی افزود:‌ «البته در طول مسیر پیاده‌روی، سرویس اینترنت وای‌فای رایگان در برخی از موکب‌ها فراهم است و زائران می‌توانند نیاز خود را تا حدی رفع کنند؛ اما به‌طور کلی توصیه می‌شود که زائران سیم‌کارت عراقی تهیه کنند.

استعلام قیمت سیم کارت عراق یکی از متداول ترین مواردی است که زائران کربلا در ایام اربعین یا هر روز دیگری به دنبال آن هستند زیرا این سیم کارت ها به زائران امکان می دهد با خانواده و دوستان خود با قیمت مناسب به ایران سفر کنند تا با آنها ارتباط برقرار کنند. .

این شرایط برای اپراتورهای مختلف از جمله زین، آسیاسل و کورک تلکام مشابه است و بیشتر هزینه های این قسمت مربوط به تعرفه استفاده از خدماتی مانند مکالمه، پیامک و اینترنت می باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا