اخبار روز

امسال 35 درصد زائران اربعین نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت!

رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور از افزایش 35 درصدی زائران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و همچنین دو مرز مورد بازدید قرار گرفت. بسیار هماهنگ، منظم و مجهز به امکانات زیرساختی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه به زائران توصیه می کنم در صورت نزدیک شدن به این مرزها به دلیل ویژگی های جغرافیایی دو مرز خوزستان را انتخاب کنند، گفت: در مجموع از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 600 هزار نفر از این دو مرز عبور کرده اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور تصریح کرد: همکاری با مسئولان عراقی در استان خوزستان بسیار خوب و در سطح بالایی بوده است و در گذشته هرگز شاهد چنین همکاری هایی نبوده ایم.

میراحمدی افزود: در سال گذشته و در موضوع حمل و نقل، بخشی از زائران ما به دلیل وجود برخی مشکلات در این حوزه از زیارت باز ماندند، اما در سال جاری به وفور در این زمینه پیش‌بینی شده است و تعداد ۷۰  دستگاه اتوبوس برای کمک به حمل و نقل در خاک عراق تهیه شده است. همچنین قرار بر این شد تا تعدادی از خودروهای ما وارد خاک عراق شده و به امر حمل و نقل کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: درصدی از این افراد حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند اما همچنان بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر ثبت نام خود را تایید کرده اند.

رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور با قدردانی از همکاری زائران با ستاد اربعین حسینی، یادآور شد: بیش از 1600 نفر از مرزها عبور کرده و بیش از 300 هزار نفر به کشور بازگشتند.

میراحمدی ادامه داد: رفت و آمد خیلی معقولی در سال جاری رقم خورده، اما به دلیل ازدحام جمعیت در کربلا و مشکلاتی که در امر خدمت‌رسانی به بیش از 20 میلیون زائر وجود دارد، درخواست داریم تا ماندگاری در شهر کربلا و عتبه مقدسه را حداکثر یک روز مقرر سازند و برای اینکه زائران در امر خدمات‌گیری دچار مشکل نشوند، حتماً قبل از روز اربعین به کشور باز گردند.

وی در خصوص مقدمات بازگشت زائران اظهار داشت: با برنامه ریزی ها و پیش بینی های صورت گرفته از سوی کمیته حمل و نقل ستاد اربعین برای بازگشت زائران، مشکلی برای بازگشت و انتقال زائران در زمان حضور ندارند. معاون رئیس پایگاه حمل و نقل در دفتر معاونت رئیس جمهور برای حمایت از ناوگان حمل و نقل کشور تشکیل شد.

رئیس ستاد مرکزی وزارت کشور در اربعین حسینی در خصوص ارز مورد نیاز زائران اظهار داشت: بانک مرکزی تا امروز تمامی ارز مورد نیاز زائران را تهیه و در اختیار زائران قرار داده است.

میرا احمدی گفت: ما لبخند رضایت را در تمام مرزها بر لبان زائر می‌بینیم و این موضوع خستگی را از دوش خدمتگزاران اباعبدالله الحسین (ع) بر می‌دارد و به فضل خدا یک اربعین به یاد ماندنی در حال رقم خوردن است، ضمن اینکه هرگز همکاری مسئولان عراق را در این میان فراموش نمی‌کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا