اخبار روز

امارات هم مشتری پهپاد ترکیه شد (+ عکس)

این پهپاد ترکیه ۲۴ ساعت پرواز دارد و می‌تواند موشک لیزری ۷۰ میلی‌متری، هر دو مدل موشک‌های MAM و انواع بمب‌های هدایت‌شونده ماهواره‌ای با برد ۲۸ تا ۷۰ کیلومتر، حتی موشک‌های کروز SOM را حمل کند.

عربستان و امارات مشتاق خرید هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه هستند.

بر اساس گزارش آنلاین، به نظر می رسد عربستان سعودی و امارات متحده عربی مشتاق خرید پهپادهای نظامی داخلی ترکیه هستند. در ماه‌های اخیر، هر دو کشور قراردادهای چند میلیارد دلاری برای پهپادهای با پرچم ترکیه امضا کرده‌اند.

این قراردادها نشان دهنده علاقه فزاینده کشورهای عربی خلیج فارس به سخت افزار ساخت ترکیه و نشانه ای از تمایل فزاینده ترکیه برای فروش تسلیحات به همسایگان خود در خاورمیانه است.

در ماه ژوئیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سفر به عربستان سعودی، زمانی که ریاض قراردادی را با وزارت دفاع بایکار ترکیه برای پهپاد جدید آکینجی امضا کرد، به توافقی رکوردشکنی دست یافت. Akinci یک پهپاد جنگی بسیار بزرگتر و پیچیده تر از هواپیمای قبلی خود، Bayraktar TB2 است که به دلیل استفاده از آن در درگیری ها در خاورمیانه، شمال آفریقا، قفقاز جنوبی و اوکراین شهرت یافته است.

اماراتی ها هم این جنگنده را می خواهند!

پرچمدار آکینجی یک پهپاد دو موتوره است که پروژه مشترک ترکیه و اوکراین است و مجهز به دو موتور توربوپراپ AI-450T است که هر کدام 450 اسب بخار قدرت دارند.

پهپاد پرچم ترکیه

این پهپاد ۲۴ ساعت پرواز دارد و می‌تواند موشک هدایت لیزری ۷۰ میلی‌متری، هم مدل موشک‌های MAM و هم انواع بمب‌های هدایت‌شونده ماهواره‌ای با برد ۲۸ تا ۷۰ کیلومتر، حتی موشک‌های کروز SOM را حمل کند.

پهپاد پرچم ترکیه

موشک کروز SOM تا 250 کیلومتر برد دارد و کارایی بالایی به این پهپاد می دهد. آکینجی بزرگترین پهپاد ترکیه با ظرفیت حمل 1.3 تن سلاح است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا