اخبار روز

بهترین زمان برای خرید خانه! / ارزان شدن قیمت خانه حقیقت دارد؟! + جزئیات

این روزها که قیمت مسکن به متری 100 میلیون رسیده است حتی اگر قیمت به 80 میلیون هم برسد باز هم گران است. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا خرید خانه در این وضعیت درست است یا خیر.

به گزارش پی ام آپ، ستاریان در گفتگو با خبرگزاری پی ام آپ در پاسخ به این سوال که آیا شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم؟ وی بیان کرد: هرچه می بینیم رکود عجیب این بازار را نشان می دهد و در سایه این رکود شاید قیمت برخی از خانه ها به ازای پول مورد نیاز کاهش یافته است اما اینجاست که آن رکودها هر ساله با افزایش قیمت اتفاق می افتد. بالاتر از قدرت خرید است و این اتفاقی است که در ایران افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازارهای دقیقی برای افزایش قدرت خرید مسکن ایجاد نشود، صحبت از کاهش قیمت مسکن نقض غرض ورزی است، گفت: چگونه می توان در این حوالی از کاهش قیمت مسکن صحبت کرد؟ قیمت دست نیافتنی متری 100 میلیون تومان حتی اگر به متری دست نیافتنی 80 میلیون تومان هم تبدیل شود باز هم بالاست، بنابراین استفاده از اصطلاح ارزان برای اشاره به مسکن شوخی است.

وی گفت: یک روز تریبون ها را متهم به افزایش قیمت مسکن می کنند، یک روز مشاوران املاک را مقصر می دانند و روز دیگر از بورس و نقش آن در افزایش قیمت ها صحبت می کنند، در حالی که مهم ترین دلیل افزایش قیمت مسکن است. رشد عمومی تورم و ثانیاً عدم حمایت از سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به اینکه رکود بازار، دوره خواب سرمایه را طولانی می کند، گفت: زمانی که سرمایه گذار با نقدینگی خود مواجه می شود، در مدت زمان بیشتری شروع به ساخت خانه های جدید می کند و در نهایت میزان سرمایه گذاری در این بازار کاهش می یابد. این کاهش باعث کاهش تولید مسکن و تغییر بیشتر تعادل بین عرضه و تقاضا و در نهایت گران شدن مسکن می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا