اخبار روز سینما

افشاگری بی سابقه و جنجالی دیوید بکام در مورد کارلوس کی روش!/جزئیات

دیوید بکام در مستند جدید خود در نتفلیکس از کارلوس کی روش به عنوان عامل اصلی جدایی او از منچستریونایتد نام می برد.

دیوید بکام اعتراف کرد که هرگز با کارلوس کی روش دستیار مربی سابق منچستریونایتد کار نکرده است.

کی روش در تابستان 2002 به عنوان دستیار جدید سر الکس فرگوسن به یونایتد پیوست. این انتقال پس از آن صورت گرفت که استیو مک‌کلارن یونایتد را ترک کرد و به میدلزبورو پیوست.

فصل 03-2002 آخرین فصل بکام در یونایتد بود. چرا که پس از وخامت روابط با فرگوسن، او با قیمتی نزدیک به 30 میلیون یورو به رئال مادرید فروخته شد.

فرگوسن پس از شکست دور پنجم جام حذفی مقابل آرسنال در فوریه 2003، به طور تصادفی با یک چکمه به صورت بکهام لگد زد. کاپیتان وقت انگلیس در آن مسابقه نیمکت نشین بود و به زمین نرفت. سپس برای بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید از لیست این تیم خارج شد.

بکام از سبک مربیگری دستیاران قبلی فرگوسن برایان کید و مک لارن لذت می برد. اما کی روش سبک دیگری داشت.

از قضا همان تابستانی که بکام به رئال مادرید رفت، کی روش به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد. اما در مستند نتفلیکس، بکام توضیح می دهد که رابطه نزدیکی با این مربی نداشته است.

بکهام می گوید: “کارلوس کی روش، که من چیزی در مورد او نمی دانستم، متوجه نشدم که چگونه او مربی شد. من هرگز با آن کنار نیامدم. شوکه شدم. کارم را در یک باشگاه جدید با مربی ای شروع کردم که من را در تیم قبلی نمی خواست. این فشار روحی دیگری بود.”

کی روش بخشی از این مستند در مصاحبه ای است. او به رابطه بین بکام و فرگوسن اشاره می کند و تبلیغ پپسی را که در آن ستاره یونایتد ظاهر شد را به یاد می آورد.

کی روش توضیح می دهد: “طبق مشاهدات و تحلیل‌هایمان، احساس می‌کردیم که عملکرد دیوید در مسیر نزولی قرار دارد. او از این وضعیت عصبانی بود. چه مشکلی وجود دارد؟ ناگهان داستانی ظاهر می‌شود: تبلیغات معروف گلادیاتور! چندین بازیکن عضلات بالاتنه خود را تقویت کرده بودند برای این تبلیغات.

اگر بازیکنی بدون هماهنگی سه، چهار یا پنج کیلو بیشتر از بالاتنه اضافه کند، می تواند روی عملکرد او به عنوان یک فوتبالیست تاثیر بگذارد. معلوم بود که همان دیوید نیست. در سال 2003، افرادی مانند دیوید فقط فوتبال بازی نمی کردند، بلکه یک شرکت بودند. این مبارزه بین چیزهای داخل زمین و چیزهای خارج از زمین بود. در آن دوره، تجارت به داخل زمین پرید.»

افشاگری بی سابقه دیوید بکام در مورد کارلوس کی روشبکام با نظریه کی روش مخالف است و تاکید می کند که “من هرگز خودم را به صورت حرفه ای در موقعیتی قرار نداده ام که شیوه بازی ام تغییر کند.”

فرگوسن در دسامبر 2001 برای یک دوره در 5 بازی بکام را نیمکت نشین کرد زیرا نگران بود تمرکز او در سطح باشگاهی در میان موفقیت هایش به عنوان کاپیتان انگلیس کاهش یابد. بکهام در فصل 02-2001 موفق به زدن 16 گل شد و با امضای قراردادی 5 ساله فصل را به پایان رساند.

بر خلاف بکام که از همکاری با کی روش راضی نبود، اوله گونار سولسشر، هم تیمی سابق ستاره انگلیسی و مربی سابق این تیم نظر متفاوتی در مورد کی روش دارد.

سولشایر در بخشی از این مستند از کی روش می گوید که از علاقه اش به این مربی پرتغالی صحبت کرده و گفته دوست دارد با او کار کند.

منبع: ورزش سه

برگفته از رسانه پی ام آپلود

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا