اخبار روز

افزایش چشمگیر یارانه نقدی و حواله در این تاریخ


به گفته پی ام آپ، چند وقت پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت کمک هزینه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای کمک نقدی منتشر شد. هنوز تصمیمی برای تغییر یارانه نقدی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی نیست. یارانه نقدی مربوط به دی ماه به زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مشخص نیست مشکل یارانه نقدی چه زمانی حل می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم برنامه ای برای قطع یارانه ندارد اما در حمایت از اقشار نیازمند میزان یارانه را به 20 درصد افزایش داده است.

بهروز رحیم زاده چهارشنبه شب در نشست مشترک با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت برای هماهنگی بیشتر در اجرای طرح خرید الکترونیکی یارانه بگیران اظهار داشت: 1500 مغازه در استان اردبیل به خرید الکترونیکی مجهز شده اند. سامانه با کارت یارانه تا سرپرستان خانوار با مراجعه به این فروشگاه ها خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کارت یارانه همه سرپرستان خانوار برای یک ماه آینده بارگیری شده و می توانند برای خرید 80 درصدی کالا از 20 درصد افزایش یارانه استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: شرط بهره مندی از افزایش 20 درصدی یارانه، خرید کالا از فروشگاه های تعیین شده تا سقف 80 درصد است.

رحیم زاده افزود: این خرید و استفاده از مبلغ یارانه اختیاری است اما برای دهک های اول تا سوم علاوه بر پرداخت 40 هزار تومان یارانه، با خرید 80 درصد از این مبلغ، می توانند به سرعت از افزایش 20 درصدی نیز استفاده کنند. یارانه .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: افزایش 20 درصدی یارانه برای افراد نیازمند جمع آوری شده است و می توانند در روزهای اخیر خرید خود را انجام دهند.

رحیم زاده با بیان اینکه شرایط خوبی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای این طرح فراهم شده است، افزود: نظارت ها در حدی است که خانوارها می توانند کالاهای اساسی خود را از طریق مغازه های تعیین شده در شهرها و شهرستان ها خریداری کنند. .

وی به شایعات قطعی یارانه ها اشاره کرد و ادامه داد: دولت برنامه ای برای قطع یارانه ندارد و بارها اعلام کرده است که تصمیمات جدید از طریق رسانه های موثق در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

رحیم زاده با اشاره به نگرانی برخی از فروشگاه داران از اتصال به این شبکه و افزایش مالیات، اظهار کرد: خرید و فروش مسکن با کارت یارانه از این فروشگاه ها نمی تواند منجر به افزایش مالیات شما شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نباید به شایعات منتشر شده در ابعاد مختلف بها داد، بلکه باید آحاد جامعه را به خرید کالا و بهره مندی از افزایش 20 درصدی تشویق و ترغیب کرد. کمک مالی

به گفته محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار، سال گذشته حدود 103 هزار شغل از محل وام مشاغل خانگی ایجاد شد و امسال نیز هدف گذاری های بیشتری در این حوزه برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده است. اما یکی از موضوعاتی که برخی از کارشناسان کسب و کار مطرح می کنند، بیمه صاحبان این مشاغل است.

محمود کریمی بیرانوند، معاون استخدامی وزارت کار درباره اینکه چقدر از اشتغال ایجاد شده توسط کار در منزل برای افراد پایدار یا بیمه شده است، گفت: برای کار در منزل نیازی به بیمه نداریم زیرا شغل به صورت خودساخته ایجاد می شود. شاغل در منزل باشد و فرد باید مهارت کسب کند اما اگر خود فرد داوطلب بوده می تواند از بیمه های موجود مانند تامین اجتماعی و سایر بیمه ها استفاده کند.

وی در ادامه درباره سقف نصب انفرادی در مشاغل خانگی گفت: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سقف نصب انفرادی در مشاغل خانگی 150 میلیون و در مشاغل پشتیبانی تا 40 نفر 100 میلیون است. تومان پرداخت خواهد شد. به ازای هر نفر و تا سقف 4 میلیارد تومان.

وی نرخ مشاغل خانگی را 4 درصد عنوان کرد و گفت: این منابع از محل منابع خود بانک ها و به صورت وام مسکن از قرض الحسنه با نرخ 4 درصد خواهد بود. با تسهیلات تبصره 18 که با منابع بانکی اهرمی است متفاوت است و نرخ آن تنها 4 درصد است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های مشاغل خانگی مانند مواد غذایی، مقررات و بهداشت رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه‌هایی که با غذا و سلامت مردم سروکار دارند، هنگام اخذ مجوز کسب و کار خانگی، شما باید از وزارت بهداشت نیز تاییدیه بگیرید و تحت نظارت اداره بهداشت خواهید بود.*

کریمی بیرانوند با بیان اینکه مشاغل خانگی محدود به روستاها و مناطق محروم است، گفت: لزوماً در روستاها نیست، در برخی مناطق شهری نیز مشاغل خانگی وجود دارد، در برخی استان ها در صنایع دستی پیشرو هستند.

معاون وزیر تعاون گفت: امسال یک ماه و نیم زودتر از سال گذشته و از 26 اردیبهشت ماه ماه به استان ها ابلاغ کردیم و از اواخر اردیبهشت ماه ماه مراحل پرداخت مشاغل خانگی در استان ها آغاز شد. بانک مرکزی هر سال برای توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ به بانک ها زمان می برد اما امسال یک ماه و نیم زودتر شروع شد.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: 8 بانک عامل برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی همکاری می کنند که نرخ تمامی این تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد کارمزد تعیین شده است.

روابط عمومی صندوق تامین اجتماعی دهقانان، دهقانان و عشایر اعلام کرد: صندوق تامین اجتماعی بر اساس اصل 29 قانون اساسی و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و مقررات دهقانان و عشایر با با هدف ترویج فرهنگ بیمه و با هدف حمایت از متقاضیان اشتغال داخلی.

بر این اساس افراد 18 تا 50 سال غیر بیمه شده می توانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای آن مانند مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و انتقال سوابق بیمه بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، با هدف سیاست های ابلاغی صندوق در خصوص شمولیت و افزایش ضریب نفوذ تامین اجتماعی، مشاغل خانگی اعم از صنعتگران و فعالان قالیشویی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، شهرک نشینان و عشایر می شوند. زمینه.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این اداره کل در حال حاضر بیش از 764 خانواده چند فرزند را تحت پوشش دارد که از این تعداد 79 خانوار دارای سه قلو هستند.

فریبا بریمانی بعدازظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یکی از نهادهای اصلی حمایت کننده از خانواده های چندگانه است، اظهار داشت: هدف سازمان بهزیستی توسعه عدالت اجتماعی، ارائه کمک های اجتماعی، تسهیل حمایت، چند سطحی است. کمک و ارائه خدمات پایدار؛ یک برنامه حمایتی برای خانواده های دارای چند فرزند تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران در حال حاضر بیش از 764 خانوار چند فرزند را تحت پوشش دارد، افزود: از این تعداد 684 خانوار دوقلو، 79 خانوار سه قلو و یک خانواده چهار قلو هستند.

مدیرکل مددکاری اجتماعی مازندران با اشاره به ارائه خدمات به این خانواده ها تصریح کرد: تمامی خانواده های دارای فرزند سه قلو و بزرگتر بدون توجه به درآمدشان مشمول کمک اجتماعی هستند و ماهیانه 20 میلیون و 592 هزار ریال مستمری دارند. سایر خدمات جاری از جمله کمک های بلاعوض نیز ممکن است از وام های کم بهره برای ایجاد شغل، تسهیلات مسکن و غیره بهره مند شوند.

بریمانی در خصوص خدمات سازمان بهزیستی به خانواده های دارای فرزند دوقلو که در دهک های پایین و متوسط ​​قرار دارند، گفت: این خانواده ها نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ماهیانه 16 میلیون و هشتصد و چهل و هشت هزار ریال مستمری دریافت می کنند. و سایر مزایا و خدمات سازمان بهره مند شوند./مهر

مدیرکل خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اعلام کرد: تاکنون بیش از 3 هزار مادر دانشجو برای دریافت تسهیلات زایمان ثبت نام کرده اند.

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در راستای اجرای سند ازدواج ملی دانشگاهیان با همکاری معاونت سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بنیاد پانزده خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای اولین طرح ملی ایران جوان با هدف تکریم زوج های دانشجو بچه دار شدن با عنوان دردانه را در دانشگاه های سراسر کشور آغاز کرد.

در این طرح زوج های دانشجو دارای فرزند متولد 1401 تسهیلات و هدایایی از جمله کارت هدیه مادر، سپرده ویژه فرزندان و وام قرض الحسنه دریافت می کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا