اخبار روز

افزایش مجدد نرخ سود بین بانکی!/جدول


به گزارش پی ام آپ، آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بین بانکی نشان می دهد که این نرخ برای هفته منتهی به چهارشنبه 25 مرداد ماه نسبت به هفته قبل افزایش یافته و به 23.53 درصد رسیده است.

نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی تیرماه پس از ۶ هفته در کانال ۲۳.۴ درصدی وارد کانال جدید ۲۳.۵ درصدی شد.

عدم مداخله بانک مرکزی در بازار بین بانکی را می توان یکی از مهم ترین دلایل حرکت صعودی نرخ سود بین بانکی دانست.

افزایش مجدد نرخ سود بین بانکی!/جدول

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱ درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود، ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲ درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳ درصدی در نوسان است.

نرخ سود بین بانکی چقدر است؟

بانک ها ممکن است در دوره های مالی کوتاه مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی مواجه شوند. اگر بانکی کسری نقدینگی داشته باشد باید آن را با استقراض جبران کند و برای اینکه بانک ها برای حل این مشکل نیازی به بانک مرکزی نداشته باشند بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل داده اند که در آن به یکدیگر وام می دهند.

اکثر وام های بین بانکی سررسید کوتاه مدت یک هفته یا کمتر دارند. وام بانکی به یکدیگر بر اساس نرخ بهره است که به آن نرخ سود بین بانکی می گویند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا