اخبار روز

قیمت مسکن در ترکیه سر به فلک کشید!/ تاثیرات افزایش قیمت مسکن بر اقتصاد ترکیه!

جزئیات افزایش قیمت مسکن در ترکیه را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، با توجه به گزارش شرکت مشاوره املاک “نایت فرانک”، شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت مسکن در ترکیه در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل هستیم که تا ۱۳۲ درصد بهبود نشان داده است.

در این بازه زمانی، قیمت ملک در مناطق آنکارا، ازمیر و استانبول به ترتیب به میزان ۱۳۵.۳، ۱۳۳ و ۱۲۷.۳ درصد افزایش نشان داده‌اند که در مجموع، افزایش بیشترین تاثیر را در سراسر اقتصاد این کشور به همراه داشته است.

مهمترین عامل افزایش شدید قیمت ملک در ترکیه، بعد از وقوع زمین‌لرزه‌های قوی در مرز ترکیه و سوریه در ماه فوریه، مشاهده شده است. این زمین‌لرزه‌ها باعث از دست دادن جان بیش از ۵۱ هزار نفر در ترکیه شده‌اند.

آنکارا خسارات ناشی از این زمین لرزه ها را بیش از 104 میلیارد دلار برآورد کرده است.

از نظر قیمت ملک، ترکیه در رتبه بندی جهانی قرار دارد و پس از آن مقدونیه شمالی و کرواسی قرار دارند که قیمت ملک در این کشورها به ترتیب 18.8 درصد و 16.6 درصد در 3 ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.

با توجه به اعلام شرکت مشاوره املاک “نایت فرانک”، لیتوانی با ۱۵.۳ درصد و مجارستان با ۱۶.۶ درصد، به ترتیب در رده‌های پنجم و چهارم جهانی در افزایش قیمت مسکن قرار دارند.

آمار جمع‌آوری شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که یونان با ۱۴.۵ درصد، ایسلند با ۱۳.۴ درصد و مکزیک با ۱۱.۷ درصد نیز در لیست رتبه‌بندی افزایش قیمت مسکن جهانی جای دارند. همچنین، پرتغال با ۱۱.۴ درصد و سنگاپور با ۱۱.۳ درصد نیز در ده کشور اول این لیست قرار دارند.

بازار جهانی املاک در فاصله زمانی ژانویه تا مارس امسال، رشد ۳.۶ درصدی در قیمت‌ها را تجربه کرده است. این رشد نسبت به افزایش ۵.۷ درصدی در سه ماه گذشته، کاهش معناداری را نشان می‌دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا