اخبار روز

قیمت املاک در ترکیه سر به فلک کشید!

به گزارش پی ام آپ، بر اساس شاخص جهانی قیمت مسکن که توسط مشاور املاک نایت فرانک منتشر شده است، قیمت ملک در ترکیه در سه ماه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 132 درصد افزایش یافته است.

قیمت مسکن در آنکارا، ازمیر و استانبول به ترتیب 135.3، 133 و 127.3 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش را در کل کشور به ثبت رساند.

قیمت املاک در ترکیه پس از وقوع یک رشته زمین لرزه قدرتمند در مرز ترکیه و سوریه در ماه فوریه به شدت افزایش یافت. در این زمین لرزه ها تنها در ترکیه بیش از 51 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

آنکارا خسارات ناشی از این زمین لرزه ها را بیش از 104 میلیارد دلار برآورد کرده است.

از نظر قیمت ملک، ترکیه در رتبه بندی جهانی قرار دارد و پس از آن مقدونیه شمالی و کرواسی قرار دارند که قیمت ملک در این کشورها به ترتیب 18.8 درصد و 16.6 درصد در 3 ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.

مجارستان با 16.6 درصد و لیتوانی با 15.3 درصد در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

بر اساس آمار گردآوری شده توسط «نایت فرانک»، یونان، ایسلند و مکزیک به ترتیب 14.5، 13.4 و 11.7 درصد افزایش قیمت مسکن را ثبت کردند. در حالی که پرتغال (11.4 درصد) و سنگاپور (11.3 درصد) نیز جزو 10 کشور برتر هستند.

بازار جهانی املاک بین ژانویه تا مارس سال جاری رشد قیمت 3.6 درصدی را تجربه کرده است که کمتر از رشد 5.7 درصدی سه ماهه قبل است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا