اخبار روز

افزایش ناگهانی قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه یا شتاب گرفتن قیمت گوشت قرمز نیازمند اقدام جدی مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری –خبرآنلاین-کرمانشاه: افزایش سرسام آور و افزایش قیمت گوشت قرمز این روزها به دغدغه جدی ساکنان استان کرمانشاه و مسئولان تبدیل شده است.

برخی خانوارها به دلیل درآمد کم مجبور به حذف گوشت قرمز از سبد خوارباری خود شده و یا کمتر از قبل مصرف کنند.

با این روند، گوشت قرمز به یک کالای لوکس تبدیل شده است که بدون شک خانوارهای پردرآمد باید از آن بهره مند شوند و بی شک این موضوع آسیب جدی به سلامت خانوارهای کم درآمد وارد می کند.

در استان کرمانشاه روند صعودی قیمت گوشت قرمز مثال زدنی است به طوری که هر کیلوگرم گوشت قرمز در قصابی های کرمانشاه هم اکنون از مرز پنج میلیون ریال عبور کرده است.

دولت با روش های مختلف سعی در تنظیم بازار گوشت قرمز دارد اما فروش گوشت در قصابی ها همچنان رو به افزایش است و در این میان نوسان قیمت و اعلام نشدن قیمت مصوب نیز منجر به تخلفات و گران فروشی های پی در پی شده است. .

آخرین قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز (گوساله) در قصابی های کرمانشاه پس از اعلام لغو ارز ترجیحی 185 هزار تومان بود که تاکنون با تورم قابل توجهی همراه بوده است.

تحلیل قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه هر 15 روز یکبار

سعید جوادی، معاون توسعه بازرگانی و کشاورزی جهاد کشاورزی کرمانشاه اظهار داشت:

قیمت گوشت قرمز هر 15 روز یکبار بر اساس تنظیم بازار آنالیز می شود و طبق تحلیل قیمت قصابانی که گوشت قرمز را با قیمت غیرعادی می فروشند مشمول تعزیرات حکومتی خواهند شد و تاکنون پرونده های قضایی زیادی در این زمینه تشکیل شده است. .

وی افزود: قیمت گوشت قرمز و مرغ ملی است و طبق بررسی های انجام شده قیمت در کردستان بالاتر از استان کرمانشاه است در حالی که قیمت در کرمانشاه و همدان یکسان است.

معاون توسعه بازرگانی و تجارت کشاورزی جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که دام سنگین در استان کرمانشاه وجود ندارد و ما این دام را از استان های دیگر مانند اراک و قم وارد می کنیم.

ممنوعیت واردات دام زنده به کرمانشاه یکی از عوامل مهم افزایش قیمت گوشت قرمز است

وی گفت: برای جلوگیری از قاچاق دام زنده، واردات دام زنده به استان کرمانشاه ممنوع است و این امر به افزایش قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه کمک موثری می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده، گوشت قرمز از امروز (شنبه) با قیمت هر کیلوگرم 360 تا 370 هزار تومان عرضه می شود.

وی گفت: ممنوعیت واردات دام زنده باعث شده قصابان هر سه کیلوگرم لاشه دام را یک میلیون و 200 هزار تومان خریداری کنند که این امر باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

پیش بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در سال مهر ماه سال جاری

جوادی با بیان اینکه قیمت نهاده دام در حال حاضر مناسب و مرتع در وضعیت خوبی قرار دارد، افزود: پیش بینی می شود در مهر در این ماه در این مدت با کاهش قیمت گوشت قرمز مواجه خواهیم بود (مهر ماه) قیمت نهاده ها افزایش یافته و مرتع وجود ندارد، بنابراین دام ها را به کشتارگاه می برند و قیمت را کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: مکان های متعددی در شهر کرمانشاه برای عرضه گوشت قرمز تند با قیمت کیلویی 360 تا 370 هزار تومان از جمله نمایشگاه بین المللی پارک شهید، روستای بازار کرمانشاه و سایر مکان ها در نظر گرفته شده است.

جوادی اذعان داشت: اکنون گوشت قرمز در قصابی های کرمانشاه 470 تا 500 و گاهی تا 520 هزار تومان در هر کیلوگرم (گوشت نرم گوسفندی بدون استخوان) به فروش می رسد.

لوله کش ها با تخلفات مکرر و گرانی

وی گفت: یکی از دلایلی که گوشت قرمز را مجدداً قیمت گذاری نکرده ایم این است که با وجود اعلام قیمت مصوب پس از بررسی ها، با افزایش قیمت مواجه هستیم، بنابراین بر اساس قیمت های قبلی تلاش می کنیم تا از گرانی جلوگیری کنیم. گوشت قرمز با ورود لاشه ها دوباره رو به افزایش است. در استان کرمانشاه

این مسئول با اشاره به نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار کرمانشاه گفت: علیرغم وضع این اقدامات، عده ای سودجو این شرایط را زیر پا می گذارند و دولت برای رسیدگی به متخلفان جریمه های سنگینی در نظر گرفته است.

وی گفت: در آخرین جلسه اقدام مشترک مقرر شد واحدهای فروش متخلفان پلمب و قصابانی که بارها جریمه و متخلف شده اند به مدت 10 روز پلمب شوند.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا