اخبار روز

افزایش قیمت خودرو در انتظار تصویب دولت


به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، به نقل از احمد نعمت بخش، بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، این شورا می تواند هر سه ماه یکبار نسبت به قیمت های جدید محصولات خودرویی و بر اساس صورت های مالی و جدید اقدام کند. هزینه . لیست شرکت های خودروسازی، محاسبه قیمت های جدید برای محصولات خودروسازان و مجوز افزایش. قیمت ها را اعلام کنید.

و افزود: بر این اساس در پایان تیرماه سال جاری مجدداً صورت های مالی خودروسازان بررسی و 1401 هزینه محاسبه شد که بر اساس محاسبات شورای رقابت قیمت خودرو باید بین 35 تا 38 درصد افزایش یابد. افزایش قیمت توسط سازمان حمایت تایید شد اما شورای رقابت یک هفته به تعویق افتاد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه ماه جاری شورای رقابت بر اساس محاسبات سازمان حمایت از افزایش قیمت خودرو از 10 به 49 درصد خبر داد، گفت: البته این افزایش قیمت با مداخله معاون اول رئیس جمهور و برخلاف محاسبات سازمان حمایت و شورای رقابت، اقدامی که در 3 ماهه نخست امسال 9 هزار بوده، یک میلیارد تومان ضرر به ایران خودرو وارد کرده است.

نعمت بخش تاکید کرد: متأسفانه معاون اول رئیس جمهور با این اقدام 40 میلیونی به سهامداران ایران خودرو و سایپا بدهکار شد و باید پاسخگوی ظلم و زیان های وارده به سهامداران این شرکت ها در روز محاسبه باشد.

منبع: اخبار خودرو.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا