اخبار روز

افزایش حقوق مستمری بگیران در نیمه دوم سال اجرا می شود!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی در خصوص لزوم یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان در وضعیت مناسبی قرار ندارند. از نظر معیشتی و یکسان سازی حقوق این قشر ضروری است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان به دلیل بالا بودن سن علاوه بر هزینه های زندگی با هزینه های درمانی نیز مواجه هستند، افزود: از سوی دیگر بازنشستگان با هزینه های خانواده، همسر و فرزندان خود مواجه هستند و اغلب صاحب نوه می شوند. پس چگونه می توانند با حقوق بازنشستگی پایین زندگی کنند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تورم برای شاغلان و بازنشستگان یکسان است، ادامه داد: با توجه به موضوعات فوق متناسب و همسان سازی حقوق بازنشستگان امری ضروریست و باید بازنشستگان هر سال شامل همسان سازی حقوق و تناسب حقوق با شاغلان هم رده خود شوند.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان نباید بر اساس فرمولی متفاوت از کارمندان هم رتبه باشد، تصریح کرد: انصاف نیست که یک بازنشسته نصف حقوق کارگران را دریافت کند.

نماینده نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه مبنای تناسب و همسان سازی تناسب در حقوق کارگران و بازنشستگان تشکل های مشابه است، ادامه داد: بنابراین لازم است دولت به این موضوع توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل ۸۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

ارکانی در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع، دولت باید یکسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: مجلس نیز به دنبال حل این مشکل است و اگر دولت نه اقدام کنید، نمایندگان برای رفع مشکل این گروه وارد موضوع می شوند.» کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا