اخبار روز

افزایش تابش اشعه ماورا بنفش در روز!/ گرمای بیش اندازه هوا در روز!

جزئیات تابش ماورا بنفش را در ساعت‌های مباتی روز را از اینجا بخوانید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، درباره ادامه‌ی آب و هوای گرم در اکثر مناطق کشور و تشدید تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانه روز، هشدار داد.

صادق ضیاییان، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی در پایان هفته (۱۹ و ۲۰ مرداد) اظهار کرد: آب و هوای پایدار و گرم در اکثر مناطق کشور، باد بخصوص در قله‌ها و نواحی مرتفع در ساعات بعدازظهر به شدت می‌وزد و در روز پنجشنبه بارش‌های همراه با رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در جنوب کرمان، شمال هرمزگان و بخش‌هایی از فارس پیش‌بینی می‌شود. به همین ترتیب، در چنین شرایطی، توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی و دره‌نوردی در این مناطق خودداری شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران کشور با توجه به شرایط جوی کنونی توصیه کرد: با توجه به گرم شدن هوا در روزهای آینده، تمهیدات لازم از جمله همراه داشتن مایعات کافی بر روی هوا انجام شود. راه برای جلوگیری از گرمازدگی با توجه به گرم شدن شدید هوا و آب شدن یخچال های طبیعی در دامنه های شمالی دماوند خطر ریزش و ریزش سنگ وجود دارد لذا توصیه می شود تا حد امکان از کمپینگ و کوهنوردی در این دامنه خودداری شود.

وی افزود: با توجه به شدت تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانه روز، لازم است اقدامات محافظتی مناسب برای کاهش آسیب به پوست و چشم رعایت شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: برای جلوگیری از برخورد با رگبارهای عصرگاهی و ایجاد مخاطره در زمان وقوع رعدوبرق، لازم است زمانبندی مناسب برای صعود رعایت شود. همچنین، با توجه به افزایش تردد در فصل صعود قله‌های مهم مانند علم کوه و دماوند، احتیاط لازم برای جلوگیری از آسیب ناشی از پرتاب سنگ و سقوط آن در مسیر صعود باید به عمل آید. همچنین، انتخاب مکان مناسب برای کمپینگ نیز حائز اهمیت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا