اخبار روز

افزایش 5 میلیونی حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر واریز می شود


به گزارش پی ام آپ به نقل از نامه نیوز، اخبار جدید از حقوق مستمری بگیران مهر شنیده شده: حقوق بازنشستگان افزایش یافته است. آنها خواستار رسیدگی بیشتر به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه جدید برنامه هفتم توسعه هستند و در ماه های اخیر اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز کرده اند. آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان را در سلام نو بخوانید.

سید مهدی فرشادان با تاکید بر اینکه یکسان سازی حقوق مستمری بگیران باید در جریان بررسی لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد، اظهار داشت: موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مطرح شده و به گفته وی. حقوق بازنشستگان باید 85 درصد حقوق یک کارگر باشد. با خودت هم تراز باش

وی گفت: این موضوع باید در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد تا دولت موظف به اجرای آن و تخصیص بودجه برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سنواتی شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه دولت باید ظرف پنج سال حقوق بازنشستگان را یکسان می کرد اما در این چند سالی که از سال 1394 می گذرد. با استفاده از برنامه ششم، دولت مبلغ کمی را برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان اختصاص داده است. یکسان سازی حقوق بازنشستگان باید به طور کامل اجرا شود.

واریز حقوق بازنشستگی مهم

نماینده شهر سنندج در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط معیشتی بازنشستگان باید بهبود یابد، تصریح کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه، بازنشستگان تحت فشار هستند و لازم است حقوق یکسان شود. از این افراد

وی با اشاره به پیش بینی افزایش تدریجی سن بازنشستگی برای رفع ناهماهنگی صندوق های بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: سن بازنشستگی در قانون تعیین شده و کارگران بر اساس آن برنامه ریزی می کنند که در چه سالی بازنشسته شوند. .

فرشادان تاکید کرد: برای حل مشکل صندوق های بازنشستگی نباید صورت مشکل را پاک کنیم بلکه باید با افزایش سن بازنشستگی به افرادی که سال ها کار کرده اند و اکنون در آستانه بازنشستگی هستند ظلم کنیم. این، من مخالف افزایش تدریجی سن بازنشستگی هستم. سلام جدید.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه 18) مهر (ماه) شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت یکسان سازی حقوق بازنشستگان به خبرنگاران گفت: شب گذشته جلسه ای سه ساعته بین رئیس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس شورای اسلامی برگزار شد. سازمان برنامه و بودجه.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: در نهایت جمع بندی اولیه این بود که بتوانیم بحث تناسب حقوق بازنشستگان را در طول برنامه هفتم توسعه به پایان برسانیم و آمادگی داشتم تا شاهد تحقق این امر باشیم. موضوع پایان برنامه هفتم توسعه. تلاش ما بر این اساس است که در پایان برنامه هفتم بتوانیم به تناسب حقوق بازنشستگان برسیم.

نماینده شهر تربت حیدریه در شورای اسلامی بیان کرد: موضوع مهم دیگر انجام اصلاحات ساختاری لازم در صندوق های بازنشستگی برای حل مشکل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی بود.

حقوق بازنشستگان دو برابر شد

حسینعلی حاجی دلیگانی (نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 29) مهرشورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در تذکر شفاهی به دولت و نمایندگان مجلس گفت: بر اساس ماده (106) آیین نامه داخلی مجلس، «در هر جلسه قبل از ورود به دستور، رئیس‌جمهور می‌تواند در مورد حوادث مهم و فوریت‌های روز گزارش دهد تا نمایندگان را از مواردی که مجلس باید بداند، آگاه کند.

وی افزود: همچنین بحث به مستمری بگیران کشوری که شما به آنها رسیدگی می کردید اشاره داشت و بیان کردید که باید بین مجلس و دولت توافق شود. آنچه من می دانم این است که این موضوع مربوط به بازنشستگان لشکری ​​و روستایی است در حالی که اکثریت بازنشستگان مربوط به تامین اجتماعی است و اگر در مرحله قبل تناسبی انجام می شد نوع حسابداری که انجام می شد درست نبود. ، افرادی که بیشتر دریافت کردند مزایای بیشتری دریافت کردند و افرادی که حداقل را دریافت کردند مزایای کمتری دریافت کردند در حالی که این بسته باید کامل باشد.

با پیگیری ها و وعده های مسئولان سازمان تامین اجتماعی انشالله افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان اجرایی خواهد شد.

در نتیجه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار (25 درصد افزایش حداقل دستمزد و 21 درصد برای سایر رده ها) حق الزحمه خود را دریافت می کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بر اساس نظارت ها، مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران باید به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: طبق جدول طراحی شده حقوق مستمری بگیران از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

سولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای ملی سالمندان در خصوص حقوق مستمری بگیران صحبت کرد.

جلسه شورای ملی سالمندان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

دوازدهمین جلسه شورای ملی سالمندان کشور با حضور سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این شورا، روسای تشکل ها و معاونان نهادهای عضو برگزار شد.

بر اساس قانون ایجاد شورای ملی سالمندان، جلسات این شورا هر شش ماه یکبار با حضور رئیس جمهور و نهادهای عضو شورا تشکیل می شود.

خبر خوش برای بازنشستگان

سولت مرتضوی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در جلسه شورای ملی سالمندان اظهار داشت: شورای عالی سالمندان باید اعضای ثابتی داشته باشد که بتوانند در جلسات حضور داشته باشند و با توجه به رسالت اعضا دعوت شوند. از سازمان ها و نهادها.

وی در خصوص حقوق مستمری بگیران گفت: سالمندان به دنبال امرار معاش هستند و نباید طوری با سالمندان کار کنیم که به جیب دیگران نگاه کنند.

وی افزود: گذراندن دوران نوجوانی و میانسالی جزء ذات انسان است و بالعکس و 90 درصد جمعیت کشور سالمندی را تجربه می کنند.

مرتضوی تاکید کرد: بحران سالمندی یکی از موضوعاتی است که باید دنبال شود، امید به زندگی در کشور از 57 سال به 75 سال رسیده که این یک افتخار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز نرخ سالمندی کشور افزایش یافته و لازم است شرایط بازنشستگی در کشور بازتعریف شود. باید به گونه ای باشد که به فردی 65 تا 70 ساله نگوییم بلکه آن را به پیری جوان تعبیر کنیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگر احترام به سالمندان است و اگر قرار است در مورد بحران صحبت کنیم باید از بحران جوانان جامعه و رسانه ها و کتاب های درسی و صداوسیما نیز صحبت کنیم. باید به موضوع احترام به سالمندان و سالمندان رسیدگی شود.»

وی تاکید کرد: امروزه اکثریت سالمندان بالای 70 سال ما تحت پوشش صندوق ها یا مراکز حمایتی هستند. صندوق ها باید به وظایف خود عمل کنند و ما باید در حوزه معیشتی توجه جدی داشته باشیم.

مرتضوی بیان کرد: در حوزه تکریم بازنشستگان و سالمندان باید فرهنگ سازی شود و نهادهای سرپرستی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: از نظر سلامت، بیمه پایه و تکمیلی برای همه و سالمندان وجود دارد و بیشتر آن در حوزه مراکز درمانی دولتی است و باید در آن حوزه کمک کنیم.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز با بیان اینکه در این جلسه نکات مثبتی مطرح شد؛ وی بیان کرد: در خصوص سند راهبرد، گروه های حمایتی سالمندان نکات خوبی را مطرح کردند. به فضل خدا دو بار در این دولت این جلسات را برگزار کردیم. انشاالله نکات و نتایج اصلی این جلسات به بهبود وضعیت سالمندان کشور کمک کند.

قادری با بیان اینکه آخرین سرشماری نفوس و مسکن باید به صورت هدفمند و هماهنگ انجام شود، تصریح کرد: از سال 1394 دقیقاً نمی دانیم با چه آماری مواجه هستیم. با آمار می توان پیش بینی های بهتری در مورد تعداد و شیوع معلولیت ها داشت.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا