اخبار روز

افزایش 20 درصدی حقوق صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر! + جزئیات

یکی از اولویت های مهم مجلس توجه به حقوق روستائیان و عشایر است. با وجود تعویق 5 ماهه حقوق این قشر در 25 مردا حقوق این افراد به همراه 20 درصد مازاد پرداخت شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از واریز پنج ماه معوقه امسال به همراه مستمری مردادماه به حساب بیمه شدگان خبر داد.

به گزارش پی ام آپ، بیت‌اله برقراری با بیان اینکه بر اساس اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، این صندوق موظف است پس از انجام محاسبات بیمه ای نسبت به افزایش مستمری سالانه مستمری بگیران بر اساس مصوبات هیات وزیران اقدام کند، گفت: این افزایش مستمری شامل کسانی است که تا پایان 1401 احکام مستمری آن‌ها صادر شده است.
وی درباره روند قانونی افزایش حقوق بازنشستگان توضیح داد: ابتدا تیم مدیریتی صندوق طبق ضوابط و مقررات پیشنهادی خود را به هیئت مدیره ارائه می کند و پس از تصویب در هیئت مدیره، پیشنهاد به هیئت مدیره ارائه می شود و به تصویب می رسد. توسط هیأت امنای مؤسسه تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه آن و پس از تصویب اجرا می شود. حدود 10 روز پیش هیات امنا با حمایت وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی افزایش 20 درصدی مستمری ها را در سال 1402 تصویب کرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه افزایش مستمری ها در سال 1402، 20 درصد بوده است، یادآور شد: این مبلغ افزایشی پس از اعلام به صورت‌های مستمری بازنشستگان اعمال شد، بنابراین مستمری بگیران صندوق معوقه 5 ماهه روز چهارشنبه (25 مرداد) سال 1402 به همراه مستمری مردادماه خود، 20 درصد افزایش دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هشت سطح درآمد تعریف شده است و بیمه شدگان با توجه به این هشت سطح و حق بیمه از مستمری صندوق بهره مند شدند، گفت: در حال حاضر در مجموع 178 هزار و 629 خانوار است. دریافت مستمری، 87 هزار و 803 خانوار بازماندگان، 44 هزار خانوار در قالب بازنشستگی پیش از موعد، 36 هزار و 947 خانوار از مستمری بازنشستگی و 9786 خانوار از مستمری از کارافتادگی بهره مند شده اند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان گفت: تا روز چهارشنبه (25 مرداد) مبلغ 3 میلیارد و 712 میلیون ریال به حساب بازنشستگان واریز شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا