اخبار روز

افزایش 15 درصدی به 50 درصدی مالیات بر سیگار و تنباکو


به گزارش پی ام آپ به نقل از بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند 5 الحاقی ماده 73 را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده ویژه محصولات دخانی موضوع ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر ستانده، حقوق ورودی و حقوق انحصار محصولات دخانی از ابتدای سال 1403، مالیات سیگار نسبت به قانون بودجه سال جاری مجموع سالانه به شرح زیر افزایش می یابد:

1-1 تولید داخلی با نشان ایرانی 15% 1-2 تولید داخلی با نشان بین المللی 25% 1-3 سیگار وارداتی با هر نشان 50% 1-4 هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی تولید داخل 20% 1-5 هر بسته پنجاه تن تنباکو گرمای وارداتی آماده مصرف 55 درصد 100 درصد درآمد حاصل از اجرای این مولفه توسط سازمان امور مالیاتی جمع‌آوری و به منظور کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن به خزانه‌داری کل و در بودجه‌های سنواتی واریز شده است. برای همین، توسعه اماکن ورزشی با اولویت در مناطق کمتر برخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس واگذار شده است.

2. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است: 2-1 امکان دسترسی آنلاین سازمان امور مالیاتی به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و سایر محصولات دخانی را تسهیل کند. 2-2 کلیه واحدهای تولیدی و عرضه کنندگان محصولات دخانی که به صورت غیرقانونی تولید و عرضه می شوند را شناسایی و ضمن جلوگیری از فعالیت آنها، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند.

3- ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت و وزارت صنعت موظف است اقدامات و شناسایی متخلف را در خصوص جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق به مراجع قضایی معرفی کند. و تقلبی 4- وزارت فرهنگ موظف است چاپخانه هایی را که بدون مجوز قانونی اقدام به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان دخانیات به ویژه تنباکوهای سیگاری با برندهای مختلف خارجی و داخلی می کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضایی معرفی کند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا