اخبار روز

افزایش 12 درصدی مصرف گازطبیعی بر اساس نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج!/جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از سنندج، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان درباره اهمیت استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج برای تولید برق گفت: انرژی یکی از مهم ترین ارکان چرخه اقتصاد است. و در این میان گاز یکی از مهمترین آنهاست. این منبع انرژی است که نه تنها نقش اساسی در دگرگونی جامعه صنعتی دارد، بلکه از منظر زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

فعله گری یادآور شد: استفاده از گاز طبیعی علاوه بر مزایای زیست محیطی منجر به کاهش هزینه های نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع می شود. بنابراین بخش تولید نیروگاهی کشور در حال حاضر بیشتر گاز طبیعی را مصرف می کند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیاز به مصرف گاز طبیعی توسط نیروگاه ها را اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: در بلندمدت و به همراه  رشد جمعیت و رشد اقتصادی، شاهد مصرف منابع انرژی به ویژه گاز طبیعی خواهیم بود. دسترسی به منابع انرژی پاک، ارزان و قابل اعتماد برای افزایش رفاه جوامع ضروری است. در حال حاضر قابل دسترس ترین منبع انرژی گاز طبیعی است که تمامی صنایع و نیروگاه ها به این عامل مهم و اساسی وابسته اند.

فعله گری در خصوص مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در شش ماهه نخست امسال گفت: میزان مصرف در شش ماهه امسال 747 میلیون و 225 هزار و 209 مترمکعب بوده که در مدت مشابه سال 1401 این میزان مصرف برابر با ۶۶۹ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۶۷۰ متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان صرفه جویی در منابع انرژی را ضروری دانست و گفت: در فصل گرما به دلیل استفاده از تجهیزات برودتی مصرف برق به شدت و با افزایش بسیار شدید افزایش می یابد که منجر به استفاده بیشتر نیروگاه ها از انرژی گاز طبیعی می شود. و در فصل سرما مصرف گاز طبیعی به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی چندین برابر می شود و با این تمایل و شدت مصرف، نسل آینده دیگر منابعی برای مصرف نخواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا