دانستنی ها

افراد قندی چه بخورند؟ / فهرست غذاهایی که قند خون را کاهش می دهند

یک رژیم غذایی سالم سنگ بنای یک برنامه موفق مدیریت دیابت است. سایر عناصر این برنامه مدیریتی شامل کنترل استرس، ورزش منظم و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک است.

به گفته اوری دی رژیم دیابت هوشمند هولت بسیار شبیه به برنامه غذایی سالمی است که پزشکان برای همه توصیه می کنند: شامل غذاهای کامل و کم فرآوری شده که حاوی میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر، کربوهیدرات های پیچیده متعادل، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم هستند. همچنین قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده را محدود می کند.

ارین پالینسکی وید، نویسنده کتاب رژیم غذایی 2 روزه دیابت و رژیم چربی شکمی برای آدمک ها، می گوید چیزی به نام رژیم دیابت وجود ندارد. او توضیح می دهد: «قوانین تغذیه سالم اساساً برای همه افراد مبتلا به دیابت یا بدون دیابت یکسان است.

طبق دستورالعمل های انجمن دیابت آمریکا (ADA)، چندین الگوی غذایی سالم وجود دارد که می توانید برای مدیریت دیابت از آنها پیروی کنید، از جمله مدیترانه ای، کم کربوهیدرات، DASH، سرخپوشان و گیاهخواری. برای تعیین نسبت صحیح بهترین برنامه غذایی برای دستیابی به اهداف سلامتی خود با پزشک خود مشورت کنید.

درمان دیابت نوع 2 با تغذیه مناسب

دیابت نوع 2 با وضعیتی به نام مقاومت به انسولین مشخص می شود که در آن بدن نمی تواند به طور موثر از هورمون انسولین برای انتقال قند خون یا گلوکز برای انرژی به سلول ها و عضلات استفاده کند. این باعث می شود که گلوکز در خون شما در سطوح بالاتر از حد طبیعی جمع شود که می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

رژیم غذایی سالم برای همه افراد بدون توجه به وضعیت دیابت آنها مهم است. با این حال، برای افراد مبتلا به این بیماری، غذاهای مغذی که در وعده های مناسب مصرف می شوند، دو فایده مهم دارند:

کاهش قند خون: کاهش قند خون بالا می تواند به کاهش علائم دیابت و کاهش خطر عوارض سلامتی کمک کند.
وزن سالم تر: وزن کمتر با نتیجه بهتر A1C همراه است که نشان دهنده میانگین سطح قند خون برای دو تا سه ماه است.
افراد قندی چه بخورند؟ | لیست غذاهایی که قند خون را کاهش می دهند

بهترین غذاها برای دیابت

در حالی که هیچ رژیم دیابتی یکسان نیست، برخی از غذاها برای افراد مبتلا به این بیماری ضروری هستند، زیرا می توانند به دیابتی ها در رسیدن به وزن سالم و سطح قند خون سالم کمک کنند. آنها عبارتند از:

سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بروکلی و میوه های پر فیبر مانند سیب

منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ بدون استخوان و بدون پوست؛ ترکیه; و ماهی های چرب مانند سالمون

چربی های سالم (در حد اعتدال) مانند آجیل، کره آجیل و آووکادو

غلات کامل مانند کینوا (یک گیاه بومی آمریکای جنوبی که به عنوان غلات استفاده می شود و خاویار گیاهی نیز نامیده می شود) و جو دوسر

لبنیات بدون چربی یا کم چرب مانند شیر و ماست ساده

منبع: همشهری آنلاین

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا