اخبار ورزشی

افتخارآفرینی دیگر برای ایران؛ دختر ایرانی موج سوار که با پوشش کامل در این مسابقات شرکت کرد

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، در مسابقات جهانی موج سواری ۲۰۲۳ السالوادور که به منظور انتخاب تیم المپیک پاریس ۲۰۲۴ برگزار شده بود، تیم ملی موج‌سواری ایران با حضور سه نماینده مرد و یک نماینده زن در مسابقات شرکت کرد. در این رقابت‌ها، ستاره مظهری با پوشش و حجاب کامل اسلامی حاضر شد تا به عنوان اولین زن مسلمانی که در مسابقات جهانی موج‌سواری شرکت می‌کند، نام خود را به ثبت برساند.

ستاره مظهری، فعال موج‌سواری و داور بین‌المللی این رشته است که در سمت نایب‌رئیس انجمن موج‌سواری فعالیت می‌کند. او در سال گذشته با دعوت فدراسیون جهانی به عنوان داور در رقابت‌های جهانی موج‌سواری معلولان حضور یافت و همچنین برای سال‌ها عضو تیم ملی اسنوبرد بوده است.

حضور نماینده شایسته بانوان کشورمان در رقابت‌های جهانی موج‌سواری با پوشش کامل، نشانگر تأثیرگذاری او در بین کشورهای اسلامی بود. به طوری‌که مالدیو، به عنوان میزبان رقابت‌های موج‌سواری آسیا، او را برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرد و این دعوت‌نامه می‌تواند باعث ایجاد انگیزه برای بانوان کشورهای مختلف مسلمان برای شرکت در رشته موج‌سواری شود.

افتخارآفرینی دیگر برای ایران؛ دختر ایرانی موج سوار که با پوشش کامل در این مسابقات شرکت کرد

تیم ملی موج سواری ایران تا پیش از این تنها در رده مردان در این مسابقات حضور داشت اما در این دور از مسابقات جهانی با توجه به تاکید و حمایت رئیس فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی حضور بانوان شایسته کشورمان کشوری با حجاب کامل اسلامی در این مسابقات برای اولین بار این امکان را برای بار ستاره مظهری به عنوان اولین موج سوار زن از ایران و حتی کشورهای اسلامی به مسابقات جهانی السالوادور می دهد.

به گزارش پی ام آپ، دانیال بحرالعلوم، ارژنگ بحرالعلوم به همراه ستاره مظهری سه نماینده کشورمان در این رقابت ها بودند. لازم به ذکر است مسابقات موج سواری قهرمانی جهان 2023 السالوادور با حضور نمایندگان 63 کشور جهان برگزار شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا