اخبار روز

کاهش قیمت خودرو در بازار داخلی به دلیل کاهش نرخ ارز! /تلاش برای افزایش تولید ملی

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، با کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی طی یک ماه و نیم گذشته، قیمت خودروها در بازار که تحت تاثیر همین نرخ ارز افزایش و کاهش پیدا می کند، کاهش یافته است. اما این کاهش قیمت طی ماه گذشته (خرداد) برای انواع حبوبات بیشتر محسوس بوده است.

دیگر خبری از هیجانات دروغین در بازار خودرو نیست و گمانه زنی های دلال رنگ خود را از دست داده است. طی دو ماه گذشته علاوه بر کاهش نرخ ارز، عوامل دیگری از جمله تاکید بر ادامه روند واردات، افزایش تولید ملی و… موثر بوده است. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز علت افت قیمت خودرو را افزایش تولید ملی در سال 1401 و از سوی دیگر ایجاد امید در بازار واردات خودرو دانست. و معتقد است در صورت تداوم این دو عامل، روند نزولی قیمت ها ادامه خواهد داشت.

همانطور که گفته شد قیمت ها در بازار خودرو بیش از یک ماه است که روند کاهشی داشته و خودروها در بازار ارزان می شوند. بر اساس بررسی های انجام شده، طی دو هفته اول خرداد، قیمت محصولات ایران خودرو با 23 تا 115 میلیون تومان کاهش و قیمت محصولات سایپا نیز با کاهش 9 تا 50 میلیون تومانی مواجه شد.

اما نکته قابل توجه این است که کاهش قیمت در یک ماه گذشته برای انواع محصولات خانواده دانا بیشتر محسوس است و کاهش قابل توجه قیمت این محصولات در پایان خرداد نسبت به ابتدای ماه قابل مشاهده است.

به عنوان مثال دانا ماولی که در ابتدای خرداد تا 665 میلیون تومان پیش رفت، در آخرین روز خرداد 590 میلیون تومان قیمت داشت که نشان می دهد در یک ماه 60 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

دناپلاس (پنج دنده) حدود 75 میلیون تومان و مدل شش سرعته آن بیش از 20 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. دناپلاس پنج دنده در ابتدای خرداد در محدوده 755 میلیون تومان و شش دنده 800 میلیون تومان بود اما تا پایان ماه به 680 میلیون تومان (پنج دنده) و زیر (شش دنده) 765 میلیون تومان رسید.

دناپلاس اتوماتیک توربو که در ابتدای خرداد ۹۱۰ میلیون تومان قیمت داشت، در آخرین روز خرداد ماه حدود ۸۵۳ میلیون تومان قیمت داشت و ۵۷ میلیون تومان ارزان شده است.

این بازنگری در قیمت های دنا مورد توجه قرار گرفت زیرا پس از آن گروه صنعتی ایران خودرو با در نظر گرفتن افزایش قیمت برای مشتریان، برخلاف مصوبه شورای رقابت، قیمت ها را در درب کارخانه کاهش داد و فاکتور جدیدی صادر کرد. به مشتریان خود؛ در گزارش بعدی این خبرگزاری به تفصیل به این موضوع پرداخته خواهد شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا