اخبار روز

افت 46 درصدی بورس تهران با نماد بورس!/جزىیات


به گزارش پی ام آپ، ارزش فعلی نماد بورس 68.936 هزار میلیارد ریال و در محدوده 1000 تومان به ازای هر سهم این شرکت در اردیبهشت ماه تا محدوده 535 تومان در پایان مرداد ماه رسید یعنی در سه ماه و نیم افت 46 درصدی را تجربه کرده است. در زیر به ارائه نماد و تحلیل تکنیکال این اقدام می پردازیم.

فراکابی‌ ها اصطلاحا نشانگر ۴ نماد بزرگ بورس ایران شامل سهام بورس، سهام فرابورس، سهام بورس کالا و سهام بورس انرژی است. این شرکت‌ها، شرکت‌های سهامی عام هستند که سهام آن‌ها در بازار بورس و فرابورس معامله می‌شود و به سهم‌های طلایی بازار معروف شده‌اند.

فعالیت اصلی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بعنوان یکی از ارکان اساسی بازار سرمایه، ایجاد محیطی امن، شفاف و کارا برای پذیرش و دادوستد انواع اوراق مالکیت، صندوقهای مشترک سرمایه گذاری، ابزارهای مشتقه ( اختیار معاملات و تبعی) و ابزارهای بدھی (اعم از اوراق مشارکت، گواهی سپرده، اوراق مرابحه و استصناع) می باشد که در  بازار اول (تابلوی اصلی ) بورس با نماد (بورس) معامله می شود. هدف اصلی این شرکت توسعه بازار سرمایه کشور است. سال تاسیس بورس ۱۳۸۴ بوده و در دی ماه ۹۵ در بازار بورس پذیرفته شده است. گروه خدمات بازار سرمایه مفید و پتروشیمی شازند به علاوه کارگزاری بانک کشاورزی مهم ترین سهامداران عمده این شرکت هستند.

درآمد اصلی شرکت از محل کارمزد معاملات است و بعد از آن از محل ارائه خدمات به کارگزاری ها و نهایتا حق درج و پذیرش و درآمد اجاره سوداوری به دست می آورد. شرکت تا سال ۹۹ شرکت روند سواوری خوبی داشته ولی از ابتدای سال ۱۴۰۰ همراه با نزول بازار سرمایه با کاهش سودآوری همراه شده است ولی در نیمه دوم سال با توجه به رسیدن بازار به حمایت های معتبر و انتظار برگشت بازار وضعیت بورس نیز بهتر میشود لذا چشم انداز مثبت است.

سرمایه ثبتی شرکت 18.200.000 میلیون ریال است و در گزارش تیرماه این سهم نسبت به مدت مشابه سال قبل 79 درصد رشد داشته است. در عملکرد ابتدای سال تا تیرماه یعنی ۴ ماهه شرکت مبلغ ۳۴۵۱۷۳۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

 از دید نموداری در نمای لگاریتمی و تایم روزانه شاهد شکل گیری یک الگوی ترکیبی هستیم که طی دوسال ریزشی بازار تکمیل شده و پایان یافته . سپس رشد موج A از الگوی صعودی تا محدوده ۱۰۰۰ تومان و ریزش B تا محدوده ۵۳۵ تومان پیش روی نماد بوده است که زمانبر تر و به صورت یک دیامتریک الماسی تشکیل شده است و اخرین لگ هستیم. به عباریتی کم ریسک بودهو  به محدوده مناسبی رسیده است لذا حمایت معتبر ۵۰۰-۵۳۰ حد ضرر سهامداری می باشد و انتظار داریم از شهریور ماه شاهد برگشت روند قیمت بورس باشیم. هدف مهم میان مدت ۷۲۰-۷۹۰ تومان می باشد و باشکست آن می توان در این موج C صعودی به اهداف بالاتر ۸۵۰-۹۰۰ و .. فکر نمود


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا