اخبار روز

اعلام وضعیت اضطراری در آلاسکا پس از فروریختن یخچال طبیعی!/ فیلم

به نقل از پی ام آپف پس از پاره شدن یک یخچال طبیعی در آلاسکا، ایالات متحده، رها شدن آب از دریاچه پشت آن یخچال و طغیان رودخانه، مقامات شهر جونو، آلاسکا، روز دوشنبه به وقت محلی برای آن شهر وضعیت اضطراری اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، به گفته مقامات آمریکایی، این سیل ناشی از پارگی بخشی از یخچال مندنهال واقع در حدود 12 مایلی شمال مرکز آلاسکا بوده است.

به گزارش سرویس ملی هواشناسی، سیل چندین سازه را در امتداد رودخانه مندنهال ویران کرد. راب بار، معاون شهردار جونو به ABC News گفت که در نتیجه سیل دو خانه ویران شده و خانه دیگری نیز تا حدی آسیب دیده است.

بار گفت که “تعدادی” از خانه های دیگر، از جمله یک ساختمان قدیمی، در خطر تخریب قرار دارند.

آرون جاکوبز، مهندس منابع آب در اداره هواشناسی جونو، گفت که احتمال وقوع سیل کمتر از 1 درصد است. جیکوبز خاطرنشان کرد: ما حتی فکر نمی‌کردیم که یخچال می‌تواند بشکند و آب دریاچه را در پشت خود آزاد کند.

ویدئویی که توسط ساکن محلی سام نولان گرفته شده است، یک ساختمان چند طبقه را نشان می دهد که در رودخانه فرو می رود. سایر تصاویر گرفته شده توسط ساکنان محلی، آوارها و درختان شناور در رودخانه مندنهال در نزدیکی فرودگاه بین المللی جونو را نشان می دهد.

به گزارش سرویس هواشناسی آمریکا، بیش از 120 میلیون نفر در بخش شرقی این کشور که از فیلادلفیا تا آتلانتا امتداد دارد، روز دوشنبه به وقت محلی هشدار طوفان شدید، همراه با بادهای مخرب، تگرگ، باران شدید و برخی گردبادهای احتمالی داده شد. هستند

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آمریکا، سامانه طوفانی شدیدی که یکشنبه و دوشنبه در منطقه وسیعی در شرق رودخانه می سی سی پی اوهایو را درنوردید، به سرعت در حال حرکت به سمت شرق آمریکا است.

به گزارش سرویس هواشناسی ایالات متحده، کوه های آپالاچی تا مریلند، جنوب پنسیلوانیا و نیوجرسی، از جمله فیلادلفیا، بالتیمور و واشنگتن امتداد دارند. دی 3 در درجه اول بادهای مخرب را تجربه خواهد کرد و این سیستم طوفانی بیشترین تأثیر را بر آنها خواهد داشت.

هشدار سطح 4 از 5 برای مناطقی از شمال شرقی تنسی تا بخش هایی از مریلند و جنوب پنسیلوانیا به دلیل احتمال وقوع طوفان شدید صادر شده است.

روز گذشته بیش از 150 گزارش گردباد در سراسر شرق ایالات متحده و بیش از 130 گزارش گردباد، از جمله هشت گردباد، در کلرادو، ایلینوی، آیووا و نبراسکا گزارش شد.

92 گزارش اضافی از خسارت بادهای شدید و 37 گزارش تگرگ شدید، بیشتر در دشت های مرکزی و دره رودخانه می سی سی پی ثبت شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا