اخبار روز

اعضای باند بزرگ فیشینگ در البرز دستگیر شد!/جزئیات

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ فیشینگ حرفه ای کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گروهبان «حمید هداوند» روز شنبه گفت: در پی ارجاع پرونده های متعدد مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب کاربران اینترنتی به پلیس فتا استان البرزمنی، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار قرار گرفت. توسط کارشناسان بخش مبارزه با جرم و جنایت. پلیس فتا استان مستقر شد.

وی افزود: در بررسی های مقدماتی ماموران مشخص شد که متهمان با ارسال پیامک های ابلاغیه ثنا و ثبت نام سهام عدالت حاوی لینک های آلوده کاربران را به درگاه فیشینگ انتقال و با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن ها می کنند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات ویژه و فنی، دو نفر از متهمان این پرونده شناسایی و با توجه به اینکه مخفیگاه متهمان در استان آذربایجان غربی قرار داشت، تیمی از ماموران پلیس فتا به همراه قاضی به محل مورد نظر اعزام شدند. عملیات انجام شد و طی آن وی به همراه تجهیزات مربوطه دستگیر شد.

هداوند خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی، متهم دیگر این پرونده نیز شناسایی و با شگرد پلیسی به حریم امنیتی استان البرز هدایت و دستگیر شد.

وی گفت: متهمان این باند بزرگ فیشینگ ابتدا منکر جرایم ارتکابی شدند اما با مشاهده مستندات و شواهد موجود در پرونده مجبور شدند لب به اعتراف گشوده و با ارسال پیامک با ثنا و سهام عدالت به جرم خود اعتراف کردند. پیوند اطلاعات جعلی قربانیان خود را به یک سایت فیشینگ هدایت می کند و بلافاصله رمزگذاری و استخراج حساب را انجام می دهد.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: از سه متهم دستگیر شده این باند شش دستگاه گوشی، یک عدد لپ تاپ و 6 هزار و 402 کارت بانکی شهروندان کشف و ضبط شد. در این پرونده تاکنون 212 مظنون از سراسر کشور شناسایی شده اند.

وی گفت: ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری بیش از 10 میلیارد ریال است و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات احتمالی ادامه دارد.

سردار هداوند در خاتمه تاکید کرد: شهروندان می توانند با توجه به هشدارهای پلیس از تکرار این گونه جرائم جلوگیری کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا