اخبار روز

سفری مطمئن و ایمن؛ ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی برای اعزام مستقیم زائران اربعین به نجف!

جزئیات اخبار مربوط به اعزام زائران ایرانی به کمک اتوبوس‌های عراقی را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، جواد هدایتی اعلام کرد که با توجه به توافقاتی که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با طرف عراقی انجام شده است، امکان اعزام مستقیم زائران به نجف اشرف در ایام اربعین با استفاده از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی وجود دارد.

وی افزود که زائرانی که قصد سفر یکسره از مبادی شهرهای تهران، اصفهان، قم و ساری به نجف اشرف را دارند، می‌توانند برای تهیه بلیت به دفاتر فروش شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی مسافر مراجعه کنند. همچنین، این زائران می‌توانند از طریق سایت‌های فروش بلیت معتبر و مجاز در کشور نیز رزرو و خرید بلیت خود را انجام دهند.

به گفته این مسئول، قیمت بلیت تهران – نجف یک میلیون و 950 هزار تومان تعیین شده است.

در ادامه داریوش امانی، رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تلاش سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای این بود که تمامی عملیات عمرانی مسیرهای منتهی به پایانه از مرز مهران به پایان برسد. یک هفته مانده به اربعین در خصوص زیرساخت های لازم در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران در زمینه کانکس، مه پاش، تونل سرد و کولر آبی به خوبی اجرا شده است.

با تلاش‌های اقدامات زیرساختی، پایانه برکت به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل داده شده است. این پایانه در طول دو ماه احداث شده و امکاناتی نظیر سالن‌های انتظار، استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، مرکز پایش و مرکز استراحت رانندگان را فراهم کرده است. همچنین، محوطه پایانه نیز با آسفالت پوشیده شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که پس از اربعین امسال، طرح جامعی برای ایجاد ساختمان‌های دائمی در پایانه برکت آغاز خواهد شد. هدف مسئولان این است که هر ساله خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.

امانی با بیان اینکه امسال 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مسیرهای اربعینی منتهی به پایانه های مرزی با تدابیر وزیر راه و شهرسازی تخصیص یافت، افزود: تمام زیرساخت هایی که در مرز مهران وجود دارد. ، در سایر موارد نیز مرزهایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، برای تمهیدات نهایی حمل و نقل و تردد زائران، پیش از این اعلام شده بود که 7 هزار دستگاه برای حضور و جابجایی زائران در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد. اربعین در همه مرزها به ویژه در مرز. مهران مسئول است.

امانی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا حدود 1000 دستگاه خودرو از ناوگان عمومی به این تعداد اتوبوس از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه ها اضافه شود تا مشکلی در تردد زائران پیش نیاید.

به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، توصیه می‌شود که هموطنان در سفر به کربلای معلی از مرزهای دیگر کشور استفاده کنند و سفر خود را در روزهای آخر نگذارند. این توصیه به دلیل کمبود ناوگان اتوبوس و ازدحام جمعیت در روزهای پایانی اربعین صادر شده است تا مشکلی در جابجایی زائران ایجاد نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز یادآوری کرد که طبق تدابیر و مصوبات ستاد اربعین، سفر زائران از ابتدای ماه صفر آغاز شده و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز تلاش می‌کند تا خدمات جابجایی زائران را به موقع انجام دهد. در صورتی که تعداد زائران در رفت به کربلای معلی باز هم به همین اندازه باشد، اتوبوس‌ها خالی برنمی‌گردند و می‌توانند به زائران خدمات رسانی کنند.

امانی، مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود که تلاش بیشتری برای جابجایی زائران در روزهای پایانی اربعین صورت می‌گیرد. با توجه به بازگشت حجم زیادی از زائران به کشور، هدف اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است که خدمات جابجایی زائران را به بهترین شکل انجام دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا