اخبار روز سینما

اعتقاد عجیب شبنم قلی خانی به کائنات همه توجه ها را به خود جلب کرد!/عکس

شبنم قلی خانی بازیگر سینما عکس جدیدی را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشت.

به گزارش وقت صبح، شبنم قلی خانی در این تصویر از کیهان تحت فرمان خود نوشته است.

اعتقاد عجیب شبنم قلی خانی به کائنات همه توجه ها را به خود جلب کرد!/عکس

تا کنون ۱۵ فیلم کوتاه و مستند ساخته‌ام

ایرنا: «شبنم قلی خانی» کارگردان مستند «دف» نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:

مستند دف یکی از 30 مستندی است که به درخواست وزارت میراث فرهنگی به عنوان میراث ناملموس کشور ساخته می شود. که در استان کردستان به دلیل اینکه دف به عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده است. و شهرت جهانی دارد، ما به این موضوع پرداخته ایم.

وی ادامه داد: خانواده مادرم از کردهای سنندجی هستند به همین دلیل با فرهنگ و زبان کردی آشنا هستم. و زمانی که به من پیشنهاد کارگردانی این مستند را دادند، آن را پذیرفتم و از این بابت بسیار خوشحالم.

قلی خانی افزود: در این مستند به دو مقوله دف نوازی و دف سازی پرداخته ایم و چند تن از اساتید موسیقی مقابل دوربین ما قرار گرفتند. و درباره دف صحبت کردند که برای من مثل کلاس درس بود و چیزهای زیادی یاد گرفتم.

وی گفت: مستند دف در مدت 25 دقیقه از شبکه های 2 سیما و مستند پخش می شود. و علاوه بر اینکه نسخه ای به وزارت میراث فرهنگی تحویل داده می شود، نسخه ای نیز برای یونسکو ارسال می شود.

این بازیگر و کارگر معروف کشورمان یادآور شد: این مستند برای من تجربه بسیار خوبی بود و بار دیگر در جمع مردم خوش قلب. در خدمت مردم مهمان نواز و اصیل کردستان بودم و در این ایام بسیار به ما لطف داشتند که از آنها تشکر می کنم.

آنها در کارگاه تنبور حیدر محمدی از اساتید متخصص تنبور و اجرای گروه تنبور آبیدر به کارگردانی فرید زندی حضور یافتند. اجرای پیشکسوتان دف نوازی کردستان از جمله “سید علاءالدین یاسینی” و گفتگو با “سید بهادین حسینی” و “فرشید حسامی”.

برگفته از رسانه پی ام آپلود

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا