اخبار روز

اعتصابات هالیوود، اکران “ناپلئون” را به تاخیر انداخت!

به دلیل اعتصابات جاری در هالیوود، فیلم سینمایی “ناپلئون” که توسط “ریدلی اسکات” تهیه شده است، احتمالا با تاخیر و در سال ۲۰۲۴ به روی پرده سینماها خواهد رفت.

با توجه به حضور «واکسن فینیکس» به عنوان «ناپلئون» در فیلمی که قرار بود توسط کمپانی سونی و اپل از تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ اکران شود، و عدم امکان تبلیغ این فیلم توسط وی به دلیل اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا، احتمالا اکران فیلم به سال آینده موکول خواهد شد.

با توجه به این که فیلم «ناپلئون» قرار است در تعطیلات روز شکرگزاری اکران شود، با اعتصابات این اتحادیه، این فیلم با چالش روبرو خواهد بود و باید با پنج فیلم دیگری که در همان زمان اکران می‌شوند، رقابت کند.

فیلم سینمایی «ناپلئون» نخستین همکاری «ریدلی اسکات» کارگردان و «واکین فینیکس» بازیگر برنده جایزه اسکار پس از گذشت پیش از دو دهه از ساخت فیلم «گلادیاتور» است. «فینیکس» در نقش ناپلئون و «ونسا کربی» در نقش ژوزفین همسر امپراتور فرانسه، جلوی دوربین رفته‌اند. فیلم نگاهی اصیل و شخصی به ریشه‌های ناپلئون و صعود سریع و بی‌رحمانه‌اش به امپراتوری دارد که از منظر رابطه اعتیادآور و اغلب ناپایدار او با همسرش ژوزفین نگریسته می‌شود. بازیگران دیگری که در این فیلم حضور دارند، شامل «طاهر رحیم»، «بن مایلز»، «متیو نیدهام» و «لودین سانیه» هستند.

«اسکات» پیش از این نیز اعلام کرده بود که انتخاب «فینیکس» به عنوان بازیگر ناپلئون، باعث تغییر کامل فیلمنامه شده تا بازیگر بتواند بهتر و راحت‌تر به نقش خود پرداخته و فیلم نقشی با ارزش و واقعیت داشته باشد. فیلمنامه «ناپلئون» توسط «دیوید اسکارپا» نوشته شده است که نویسنده فیلم «همه پول دنیا» به کارگردانی «اسکات» نیز می‌باشد.

هالیوود در رابطه با مسائل اعتصابات و نزاعات میان انجمن نویسندگان و بازیگران با اتحادیه هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA)، با چالش‌های قابل توجهی مواجه شده است. این نزاعات باعث تأثیرات بسیاری بر صنعت فیلم گذاشته‌اند و موجب تعطیلی پروژه‌ها و تأخیر در اکران‌های سینمایی شده‌اند. به علاوه، استودیوها قادر به استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان نیز نیستند.

موضوعات اصلی این نزاعات عبارتند از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانه‌های نمایش آنلاین و افزایش اساسی حقوق کارگران با توجه به تورم. این دو اتحادیه بازیگری و نویسندگی در بیش از ۶۰ سال گذشته، برای نخستین بار، با هم اعتصاب کرده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا