اخبار روز سینما

اعتصاب ستاره‌های هالیوود نتیجه داد!!

اعتصاب ستاره‌های هالیوود نتیجه داد!!

انجمن نویسندگان آمریکا اعلام کرد که پس از بیش از 100 روز اعتصاب در هالیوود، یک پیشنهاد متقابل از استودیوها دریافت کرده است. انجمن نویسندگان آمریکا که نماینده نویسندگان معترض است، اعلام کرد که از استودیوهایی که در حال بررسی هستند اخطار دریافت کرده است.

این انجمن گفت که هفته آینده پس از بررسی پیشنهاد هیات تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون، که از طرف شرکت هایی مانند والت دیزنی و نتفلیکس مذاکره می کنند، پاسخ خواهد داد.
انجمن نویسندگان آمریکا و انجمن تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون در 4 آگوست برای گفتگو درباره‌ی از سرگیری مذاکرات تشکیل جلسه دادند.
در این نشست انتقاد انجمن نویسندگان آمریکا از استودیوها نشانه ای از خدشه دار شدن مذاکرات بود.
نویسندگان هالیوود در روز دوم ماه می پس از به بن بست رسیدن مذاکرات انجمن نویسندگان و تهیه کنندگان، در اعتراض به حداقل دستمزد و باقی‌مانده حقوق کارکنان اتاق نویسندگان، دست به اعتصاب زدند.
در ماه جولای نیز، بازیگران به نمایندگی از انجمن بازیگران سینما به دلیل دستمزد و استفاده از هوش مصنوعی در تولید فیلم ها اعتصاب کردند و عملاً تولید برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را متوقف شد.
این اولین بار است که هر دو اتحادیه از سال 1960 دست به اعتصاب می زنند و این اعتصابات بر تمام مشاغل دنیای سرگرمی تأثیر گذاشت.
این بحث که بازیگران هالیوود از دستمزد خود ناراضی هستند اختصاص به سال جاری ندارد، همانطور که اختلاف دستمزد بازیگران زن و مرد سال ها محل اعتراض بازیکنان بوده است. بسیاری از بازیگران زن مشهور هالیوود نیم یا یک سوم بازیگران مرد دستمزد می گیرند و این موضوع بارها در رسانه ها مطرح شده و تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است.
در نیمه شب 13 جولای، هزاران هنرپیشه هالیوود دست به اعتصاب زدند و به اعتصاب نویسندگان آمریکا پیوستند و بعد از 63 سال تجارت عظیم سینما و تلویزیون را تعطیل کردند.

ایرلندی در پیش زمینه

در میان اعتصاب کنندگان، بازیگران و نویسندگان ایرلندی در خط مقدم بودند. آلن اسمیت بازیگر ایرلندی و سازمان دهنده اعتصاب می گوید: من می خواهم که همه این سیستم از روی من عبور کنند. به گفته وی، اعتصابات می تواند تشدید و مخرب تر شود.
و نویسندگان و بازیگران ایرلندی متعددی از جمله روث نگا، ستاره عشق/نفرت، اولیویا تریسی و جیسون اومارا در خیابان ملروز ظاهر شده‌اند.
آلن اسمیت گفت که مردم احساس می‌کنند خیلی چیزها را از دست داده‌اند و زمانی که واقعاً احساس می‌کنید چیزی برای از دست دادن ندارید… هیچ راهی جز جنگیدن وجود ندارد و این حقیقت است که به اعتصاب کنندگان انرژی زیادی برای جلو رفتن می‌دهد.
بیش از 100 روز از اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) علیه اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که نماینده استودیوهای بزرگی مانند دیزنی، فاکس، نتفلیکس، پارامونت و یونیورسال است، می گذرد.
به گفته اعضای کمیته مذاکره کننده انجمن نویسندگان آمریکا، کریس کیسر و دیوید گودمن، این اعتصاب ها نقطه عطفی شرم آور در تاریخ سینمای هالیوود است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا