اخبار روز

اعتراض مردمی به قطع فروش پروازهای اربعین عطا


به گزارش پی ام آپ، چند تن از زائران اربعین 1402 صبح امروز مقابل دفتر شرکت هواپیمایی عطیر تجمع کردند و خواستار رسیدگی به موضوع اپلیکیشن تراتیکات شدند.

یکی از این افراد با بیان اینکه 3 روز پیش از طریق اپ تراکت بلیط هواپیما به مقصد نجف خریدیم به خبرنگار تسنیم گفت: هزینه این بلیت ها را به صورت آنلاین پرداخت کردیم اما برای ما بلیتی صادر نشده است!

وی افزود: اکنون آمده ایم تا مدیر عامل آتا این مشکل را برطرف کند، کارمندان آتا می گویند پولشان را پس می دهیم اما بلیت می خواهیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا در نشست خبری با تسنیم تایید کرد که در فروش بلیت هواپیما به مقصد نجف از طریق تراتیکات مشکلاتی وجود دارد. یکی اینکه معاهده بی اثر نبود. عدم امکان اطلاع رسانی درگاه بانکی به سامانه از واریز وجه قبوض به ویژه در ساعات بعدازظهر و حجم بالای تقاضا سه دلیل این مشکل بوده است.

سهیل قیاسی با بیان اینکه برآورد می کنیم برای حدود 200 نفر این مشکل پیش آمده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فروش 20 تا 30 درصدی پروازهای نجف را افزایش داده ایم برای این افراد بلیت صادر می شود.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت بلیت وجود دارد، افزود: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی، فروش بلیت پروازهای نجف باید به صورت اینترنتی انجام شود. از آنجایی که مواردی از گران فروشی OTA داشتیم، ترجیح می دهیم بلیط را به صورت آنلاین بفروشیم.

مدیرعامل آتا ایر همچنین با یادآوری اینکه در اربعین امسال 226 پرواز از شهرهای تهران، اراک، ارومیه، اردبیل، تبریز و رشت انجام خواهیم داد، گفت: پروازهای اربعین با هواپیماهای ام دی، ایرباس و بوئینگ انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در فرودگاه امام یک هواپیمای 160 نفره MD برای پروازهای اربعین داریم، افزود: پروازهای اربعین برای ایرلاین ها به صرفه نیست و بر اساس وظیفه و علاقه خود انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد بلیت های اربعین عطا فروخته شده است، گفت: امسال 34 هزار زائر اربعین را حمل می کنیم که بیشترین نسبت را در بین شرکت های هواپیمایی به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از خرید 5 فروند هواپیمای بوئینگ 737 از یکی از کشورهای آسیایی خبر داد و گفت: این میزان هواپیما در مرحله ورود به کشور است. این هواپیماها دارای موتور جدید و بدنه بازسازی شده هستند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا