اخبار روز سینما

یعنی نیمی از مردم ایران گیلدخت را تماشا می کنند؟/اظهارات عجیب تهیه کننده گیلدخت

تهیه کننده سریال «گیلدخت» مدعی شد این سریال ۳۵ تا ۴۰ میلیون بیننده داشته است. در حالی که طبق نظرسنجی تلویزیونی ماه مارس، تنها 38 درصد از مخاطبان تلویزیون آن را تماشا کردند.

به گزارش پی ام آپ، محمدرضا شفیعی تهیه کننده سریال «گیل دخت» در نشست خبری این سریال که جزئیات آن در خبرگزاری مهر منتشر شد، اعلام کرد: پربیننده ترین سریال داخلی ممکن است چهار یا پنج میلیون داشته باشد. بیننده اما آماری که سازمان به ما می دهد به این معناست که سریال گیلدخت حدود 35 تا 40 میلیون بیننده داشته است.

این آمار در حالی اعلام شد که آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش های سازمان صدا و سیما نشان می دهد در نیمه دوم بهمن ماه 1401، 38.4 درصد از مخاطبان تلویزیون سریال «گیل دخت» را تماشا کرده اند. این سریال از آبان ماه شروع شد و طبیعتا از نیمه دوم بهمن ماه مخاطبان خود را پیدا کرد. بنابراین طبق نتایج نظرسنجی خود صداوسیما حتی نیمی از مخاطبان تلویزیون این سریال را ندیده اند.

حتی اگر 86 میلیون نفری ایران را بیننده برنامه های تلویزیونی فرض کنیم، 38 درصد از مخاطبان تلویزیون طبق گفته شفیعی به 35 یا 40 میلیون نفر نمی رسد و حدود 32 میلیون خواهد بود.

علاوه بر این در شرایط فعلی حتی تصور اینکه 86 میلیون نفر از مردم ایران تلویزیون تماشا می کنند کاملاً شوخی است و طبیعتا تعداد بینندگان این سریال بسیار کمتر از اینها است.

اما کاملا مشخص است که تعداد بینندگان سریال های تلویزیونی بیشتر از سریال های داخلی است و مقایسه مخاطبان رسانه های داخلی با تریبون ها کاملا اشتباه است. معلوم نیست شفیعی چرا چنین آمار عجیبی را مطرح کرده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا