اخبار روز

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان


به گزارش پی ام آپ، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح جذب حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان بدون شرکت در آزمون استخدامی را داریم.

در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره سراسری عترت و قرآن دانش آموزان کشور، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی در بین دانشگاهیان از قرآن صحبت می کنیم، جدای از صحبت از چهره قرآن، آن چه است. مهمتر این است که در مورد شخصیت صحبت کنیم. قرآن و اندیشه در ذات قرآن است. صورت قرآن به نظر می رسد هزاران سال پیش باشد، اما قرآن کتاب زندگی ما در همه اعصار بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اندیشیدن به قرآن و فهم آن امری است که باید سرلوحه همه فعالیت های ما باشد، گفت: وقتی از شخصیت قرآن و محتوای آن صحبت می کنیم، دلیل بر بخشی از آن است. هتک حرمت این کتاب مقدس آشکار می شود. اگر بحث روی قرآن می ماند، هیچکس به قرآن تعرض نمی کرد، نمی توانستند قرآن را تحریف کنند، حالا می خواهند آتش بزنند، اما غافل هستند و نمی کنند. بفهمید که قرآن از این طریق زنده تر می شود.

صحرایی با بیان اینکه اصحاب قرآن به درک عمیقی از کلام وحی دست یافته اند خاطرنشان کرد: از زمانی که قرآن ناطق به نیزه زده شد این درک بیشتر شده است. از آن پس اهل قرآن به خوبی چهره و ماهیت قرآن را شناختند. آن شهود به ما می گوید که درست است که جنایتی که در سوئد انجام شده فراموش نمی شود و بخشیده نمی شود، اما حرکتی که با چهره قرآن صورت گرفت، ماهیت نورانی آن را بیشتر نشان می دهد و شهود را افزایش می دهد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز درک ما از قرآن و توجه ما به قرآن، عشق ما را به این کتاب نهادینه کرده است و این عشق غیرممکن ها را ممکن ساخته و بر فهم ما افزوده است. همه تحلیلگران غربی نسبت به رفتار مردم ایران ناتوان هستند، کارهایی که در این کشور انجام داده اند، اگر در کشور دیگری انجام می دادند، بارها شکست می خوردند. آنچه مقاومت و پیروزی ما را تضمین کرده است پیوند با این کتاب الهی است.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنان خود در مراسم اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت با تاکید بر اینکه احیای جنگ های مذهبی و ترویج سکولاریسم افراطی همان چیزی است که صهیونیست ها به دنبال آن هستند، افزود: آنها به دنبال سوء استفاده از دین و مذهب هستند. دین و نماد این سوء استفاده هستند. . صهیونیست‌ها هرگز باور نمی‌کردند که این اقدام در اهدافش بی‌اثر باشد و هیچ اتفاقی نیفتد. نمی دانند هتک حرمت به قرآن باعث شد که ما بیشتر از خواب بیدار شویم و به این کتاب آسمانی که قبله ی قلب همه ی ما مسلمانان است توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به سند تحول بنیادین اشاره و تصریح کرد: در نظام آموزش و پرورش کشور، قرآن قلب سند تحول بنیادین است و اساس هر چیزی که منجر به 450 برنامه در این سند می شود، برگرفته از قرآن است. یک . . اگر سبک زندگی است، ریشه آن به قرآن برمی گردد. چه در مورد تکریم خانواده باشد، چه در مورد کار گروهی و بهبود اجتماعی و زندگی برای آینده، ریشه همه اینها از قرآن است. بنابراین، اگر بخواهیم از میان برنامه های متعددی که در این سند آمده است، به یک برنامه بپردازیم، قطعاً برنامه ترویج قرآن و ورود قرآن به کلاس های درس و در قلب و ذهن کودکان و نوجوانان کشور است. نوجوانان .

صحرایی در ادامه به سه گانه قرآن، نهج البلاغه و سجادیه اشاره کرد و گفت: این سه کتاب باید نظام دانش دانشجویان را تشکیل دهد، حیف است که امروزه در دانشگاه ها به جز سازمان ها و مراکز به ندرت با اینها سروکار داریم. . پذیرش اقتدار و اعتماد به نفس و کرامت ما با میزان ارتباط با این سه کتاب شریف ارتباط مستقیم دارد.

وی در ادامه گفت: در جنگ ترکیبی کنونی که توطئه ای بی سابقه در تاریخ بشریت است، همچنان پایه محکم ما می تواند قرآن باشد. برخی از تحلیلگران تاریخی مدعی شده اند که مشابه آنچه در منطقه علیه ایران رخ داد، در آغاز اسلام و در زمان حضرت علی (ع) نیز رخ داد، گویی در آن دوره جنگ ترکیبی در همان سطح وجود داشته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بدون هدایت نمی توان فهمید که راه درست چیست و راه باطل چیست و در این مسیر هیچ راهنمایی بهتر از قرآن و اهل قرآن نیست. اولین نتیجه ارتباط انسان با قرآن محبت اهل بیت علیهم السلام است و نظام معرفتی که بر اساس چنین رابطه ای شکل می گیرد، تبدیل به چیزی می شود که در سند تحول، حیات طیبه نامیده می شود. اگر بخواهیم قرآن چنین جایگاهی پیدا کند، باید تفسیر قرآن و تدبر را در آن بیاوریم.

وی افزود: جشنواره هایی از این دست صحنه نمایش و افتخار آفرینی و تربیت دانش آموزان و معلمان به عنوان افسران جنگ نرم است. جمعیتی که در این جشنواره برگزیده شده اند از میان جمعیتی چند صد هزار نفری انتخاب شده اند. این مانور و تقویت آن ما را در برابر بسیاری از توطئه های آینده بیمه خواهد کرد. توطئه هایی که ممکن است برای امسال پیش بینی هایی داشته باشد، بهترین راه مقابله با آنها ارتباط با قرآن است.

وی افزود: موج خروشانی که امروز در این مکان شکل گرفته قطره ای از دریای خروشان دانش آموزان علاقه مند و انس با قرآن در سراسر کشور است. اگر بخواهیم ایران قدرتمندی داشته باشیم که آرزوی همه ماست و در موسم الهی دست یافتنی است و در راه آن هستیم، راهش صرفا و منحصراً از طریق آموزش است و راه دیگری نیست، راه دیگری بعد از آموزش است.

صحرایی گفت: مسیر این موفقیت از معلم و کلاس درس می گذرد، ما در دانشگاه فرهنگیان معتقدیم همه معلمان باید قرآنی باشند. معلم قرآن وظیفه هماهنگی فعالیت های قرآن را بر عهده دارد، اما بیشترین تأثیر را بر دانش آموزان از معلمان دیگری غیر از معلم قرآن می گیرد. بر این اساس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب کرد که فارغ التحصیلان دانشگاهی از توانایی ویژه قرآنی برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: بنابراین هر معلمی مربی قرآن است; شعار دانشگاه فرهنگیان این است که همکاران ما به آن عمل کنند و حتی برنامه ریزی کرده اند که 7000 حافظ از یک تا 30 جزء قرآن داشته باشند در حالی که من در این دانشگاه بودم نیمی از آن محقق شده بود.

وی گفت: کار مهمی که در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در حال پیگیری است و در تلاش هستیم تا آن را انجام دهیم مهر در سال جاری امکان پذیرش حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان بدون آزمون در رشته های خود فراهم می شود.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنان خود در اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان اظهار داشت: یکی از آثار تخصص افراطی که در نظام آموزش عالی رخ داده این است که فکر کنیم قرآن برای یک جزء از دانشجویان است نه این که برای همه. این یک ریسک بزرگ است. این در حالی است که بسیاری از افراد مهم از شهید چمران گرفته تا معلم حساب و … ارتباط دائمی با قرآن داشتند و دلیل موفقیت خود را در تخصص خود ارتباط با قرآن می دانستند. . آ. باید به نحوه گنجاندن قرآن در همه فعالیت ها توجه کنیم. باید حرکتی در این زمینه شکل بگیرد و قرآن را به تک تک رشته ها برساند. در این موضوع مقاومت وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود به برگزاری جشنواره قرآنی دانش آموزی در شهر مشهد در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش کنیم جشنواره دانش آموزی به جشنواره دانشجویی تبدیل شود و این تبدیل به فرآیندی برای ایجاد تحولی بزرگ شود. در قرآن فعالیت ها. وقتی کار انجام شد آماده پذیرایی از برگزارکنندگان این جشنواره، جشنواره دانش آموزی و مسئولان اوقاف در وزارت آموزش و پرورش خواهیم بود تا با هم فکری برای آینده فعالیت های قرآنی کنیم و کاری جدی انجام دهیم.

منبع: تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا