اخبار روز

اطلاعیه فوری، همه دارندگان کارت داخلی باید مطالعه کنند!


به گزارش پی ام آپ، از جمله موضوعات این تفاهم نامه تبادل اطلاعات برای عملکرد کارت ملی هوشمند به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول های مربوطه از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت است. ملی، استفاده از سیستم پرس و جو هویت فردی الکترونیکی و پرس و جو آدرس افراد و سیستم پایگاه داده علی و نسبی و گردآوری و ارائه کسب و کار بر اساس احراز هویت وجود ندارد.

نجارزاده در جریان امضای این تفاهم نامه مشترک؛ مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: امروز با هدف همکاری و هم افزایی بین دو اداره ثبت و بانک ملی، این تفاهم نامه برای ارائه خدمات مناسب تر منعقد شد. و این فصل خواهد بود.

وی افزود: بانک ملی 52 میلیون مشتری دارد یعنی تقریبا اکثر افرادی که فرصت افتتاح حساب داشتند در بانک ملی حساب دارند و تلاش ما این است که خدمات مناسبی به مردم کشور ارائه دهیم و با با این همکاری خدمات مناسب تری به هموطنان ارائه می کنیم.

نجارزاده ادامه داد: از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم گام مثبتی در توسعه محصولات اعتباری مناسب و شفاف برداریم و با دسترسی به اطلاعات ارزشمند در سازمان ثبت احوال، تسهیلاتی مهیا شود تا مراجعین بتوانند با اعتبارسنجی و رتبه بندی اقدام کنند. سرعت و شفافیت بیشتر و در نهایت خدمات بهتر ارائه خواهد شد. یکی از دغدغه های کارت ملی هوشمند یکی از دغدغه های سال های اخیر بوده است. چاپخانه ال بانکو ناسیونال با کمک سازمان ثبت احوال، چاپ کارت هوشمند ملی را در دستور کار خود قرار داده است تا این خدمات را به عنوان یک دستگاه همراه به شهروندان ارائه دهد. همچنین سرمایه گذاری در پروژه های آتی و مشترک در بحث هویت و علیت نسبی با همکاری سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد تا گامی موثر در جهت تحقق دولت الکترونیک برداشته شود.

هاشم کارگر; رئیس سازمان ثبت احوال کشور در بخشی دیگر از این جلسه گفت: سازمان ثبت احوال و بانک ملی از قدیمی ترین نهادهای دولتی کشور هستند که در طول تاسیس خود در ارائه خدمات به مردم موفق بوده اند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال به عنوان نهادی که مسئولیت هویت بخشی به آحاد جامعه را بر عهده دارد در مقاطع مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و انتخابات خدمات شایانی به کشور و مردم ارائه کرده است. بانک ملی نیز در طول تاسیس خود خدمات مهمی ارائه کرده است. بر این اساس بین دو سازمانی که ارتباط بیشتری با مردم دارند و تجربیات خوبی کسب کرده اند تفاهم نامه ای منعقد شده و با ارتباط آنها خدمات بهینه و درخشان تری به مردم ارائه می شود.

به گفته وی، باید از قابلیت های دو طرف برای به روز رسانی و گسترش خدمات هر دو دستگاه استفاده کرد. یکی از راهکارهای اصلی استفاده از زیرساخت های موجود در کشور برای کمک به دستگاه هایی است که ارتباط بیشتری با مردم دارند تا خدمات ارزشمندتری به مردم ارائه دهند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: تفاهم نامه جامعی حاوی مفاد بسیار خوبی برای تحول ارتباط بین دو نهاد منعقد شده است. یکی از کارهایی که در ثبت احوال به دنبال آن هستیم، اجرای قابلیت های کارت ملی هوشمند است و شروع این کار با بانک ملی خواهد بود تا شهروندان با کارت ملی خدمات بانکی دریافت کنند. موضوعی که در قانون پیش بینی شده بود؛ اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. در برنامه هفتم توسعه، کلیه کارت های خدمات در کارت ملی هوشمند تجمیع شده است. در این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های موجود در بانک برای تولید اسناد هویتی در نظر گرفته شده است.

کارگر تاکید کرد: به دنبال ایجاد «نظام هویتی جامع در کشور» هستیم و بانک ملی نیز آمادگی خود را برای مساعدت در این طرح اعلام کرده است و امیدواریم این زیرساخت در کشور ایجاد شود. بانک ناسیونال دارای بیشترین تعداد شعبه در کشور است و امیدواریم با این تفاهم نامه شاهد اتفاقات بزرگی در کشور باشیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا