اخبار روز

روش جدید جذب معلم اعلام شد/ حداقل معدل و سقف سن معلمی تعیین شد!


به گزارش پی ام آپ، دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور به پذیرش ۳۰ هزار و ۴ دانشجو معلم اقدام می‌کند که برای نخستین بار ۲۱۰۰ نفر از این ظرفیت با مشارکت سایر دانشگاه‌ها تکمیل می‌شود.

پیش از این رضا مراد صحرایی; وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح «بورسیه معلمان» با هدف جذب دانشجویان برتر سایر دانشگاه ها به حرفه معلمی خبر داد و گفت: با تلاش وزیر علوم، برگزاری دوره های تحصیلی مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه ردیف A تایید شده و بخشی از نیاز ما به اساتید از دانشگاه های سطح بالا می باشد.

ضوابط تحصیل دوره فرهنگیان مشترک با دانشگاه‌های دولتی «مدارک دوگانه» بدین شرح است: این دوره با مشارکت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های دولتی اصلی در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز برای آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی انجام می‌شود.

تمام مراحل انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی و گزینش قبل از ورود به دانشگاه برای داوطلبان این رشته‌ها حاکم است

پذیرفته شدگان باید بخشی از واحدهای درسی مربوط به دانش عمومی آموزشی و دانش محتوای تخصصی را طبق برنامه درسی مورد توافق در دانشگاه شرکت کننده و واحدهای درسی مربوط به دانش محتوای آموزشی، مهارت و دوره کارورزی را در دانشگاه فرهنگیان تکمیل کنند. ارائه رشته های انتخابی توسط هر دو دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه شرکت کننده و دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر خواهد بود:

پس از اعلام نتایج توسط سازمان آزمون، دانشجویان پذیرفته شده باید در دانشگاه شرکت کننده ثبت نام کرده و به مدت دو سال تحصیل کنند.

دانشجویان پس از گذراندن واحدهای درسی دانش تربیتی عام و دانش تخصصی محتوایی در دانشگاه مشارکت‌کننده و تایید صلاحیت‌های عمومی آنان توسط هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش جهت گذراندن سایر واحدهای درسی دانش و محتوایی تربیتی مهارتی و کارورزی از سوی دانشگاه مشارکت‌کننده با مکاتبه به همراه پرونده تحصیلی به دانشگاه فرهنگیان جهت ادامه تحصیل معرفی خواهد شد و از دانشگاه مشارکت‌کننده منفک می‌شوند.

با توجه به آنچه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور منتشر شده است، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی بر اساس قبولی بومی است.

شرط سنی 24 سال باقی می ماند.

حداکثر شرط سنی 24 سال همچنان در دفترچه انتخاب رشته برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان قید شده است.

شرط سنی از کنکور 1403 به بعد می باشد.

البته به موجب رأی دیوان عدالت اداری شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ابطال شده است؛ با این حال عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش در این باره به تسنیم گفت: با توجه به اینکه اقدامات لازم برای پذیرش دانشجو برای کنکور ۱۴۰۲ از یک سال قبل انجام و اطلاع‌رسانی شده است، اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای کنکور ۱۴۰۲ امکان‌پذیر نیست و هر گونه تغییر از سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

اگر داوطلبان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و رجایی را انتخاب کنند بر اساس ضوابط و مقررات از میان واجدین شرایط در آزمون بر اساس اولویت‌های انتخابی تا دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

معرفی داوطلب برای مصاحبه تخصصی به معنای پذیرش نهایی در دانشگاه نیست.

در زمان اعلام اسامی چند برابر ظرفیت برای مصاحبه، معاینه و گزینش که بعد از مرحله انتخاب رشته انجام می‌شود فقط داوطلبانی به مصاحبه دعوت می‌شوند که اولاً مبلغ ۳۶ هزار تومان به صورت الکترونیکی بابت علاقه‌مندی به این رشته‌ها را پرداخت کرده و ثانیاً نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاه در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

حداقل نمره کل 6000 یا بالاتر برای واجد شرایط بودن برای انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوطه در آزمون سراسری الزامی است.

داشتن حداقل معدل عمومی 14 در دوره دوم متوسطه ملاک پذیرش دانش آموز خواهد بود.

منبع: تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا