اخبار روز

اطلاعیه جدید بانک مرکزی در مورد کارمزد کارت به کارت / مصوبه جدید دولت برای رفع تعهد ارزی!ارزی

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، بانک مرکزی ایران مصوبه جدیدی را برای رفع تعهد ارزی ابلاغ کرد.

بانک مرکزی چند اطلاعیه جدید در خصوص اقدامات پولی و تسهیلات جدید برای خریداران ارز و کاربران بانکی صادر کرد.

بانک مرکزی ایران اطلاعیه جدیدی صادر کرد. بانک مرکزی ایران در اطلاعیه ای مصوبه جدیدی را برای رفع تکلیف ارزی ابلاغ کرد. بانک مرکزی از سامانه یکپارچه تصمیمات قضایی (سیاق) رونمایی کرد. بانک مرکزی در اطلاعیه ای دیگر اعلام کرد: انسداد و رفع انسداد حساب ها به صورت آنلاین و 24 ساعته شد.

بانک مرکزی چند اطلاعیه جدید در خصوص اقدامات پولی و تسهیلات جدید برای خریداران ارز و کاربران بانکی صادر کرد.

بانک مرکزی در ادامه طرح‌های خود در حوزه فناوری‌های نوین، با همکاری قوه قضائیه از سامانه یکپارچه احکام دادگاه‌ها (سیاق) رونمایی و از ابلاغ مصوبه جدیدی برای رفع تعهد ارزی خبر داد.

مصوبه جدید کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد که بر اساس آن صادرکنندگان می توانند تا پایان تیر با تعهد دفتر اسناد رسمی، تعهد معاوضه را به روش واردات در مقابل صادرات تسویه کنید.

مصوبه کارگروه نهم بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد که بر اساس آن صادرکنندگان می توانند تا پایان تیر با تعهد دفتر اسناد رسمی، تعهد معاوضه را به روش واردات در مقابل صادرات تسویه کنید.

در این اطلاعیه آمده است: تصمیمات نهمین جلسه کارگروه استرداد ارز صادراتی موضوع نامه شماره 2/77743 مورخ ۱۴۰۲/۴/۵ به شرح زیر ابلاغ می شود.

1. در خصوص اصطلاح رفع محدودیت های تجاری صادرکنندگان با تعهدات مبادله ای ناشی از صادرات کالاهای مشمول استثنائات، مقرر شد:

بانک مرکزی با توجه به پایان مهلت رفع محدودیت مندرج در بند (5) مصوبات اولین جلسه کارگروه بازگشت ارز کالاهای مرجوعی، تست های نمایشگاهی و …. ارائه خدمات به سامانه جامع تجارت که با استفاده از آن سامانه جامع تجارت دسترسی سازمان توسعه تجارت ایران را برای ثبت کلبه های مشمول استثنائات استرداد ارز صادراتی فراهم کند. همچنین مدت مقرر در بند فوق الذکر تا پایان شهریور ماه 1402 تمدید می شود.

2. با توجه به رفع محدودیت کارت بازرگانی صادرکنندگان دارای تعهد مبادله ای در سال 1401 که میزان رعایت تعهدات مبادله ای ناشی از صادرات آنها کمتر از 60 درصد است، مقرر شد:

«محدودیت کارت بازرگانی صادرکنندگان غیرسال اول (سال اول تا سقف 500000 یورو) با تعهدات ناشی از صادرات در سال 1401 با تعهدات مبادله ای کمتر از 60 درصد برای انجام این تعهدات به روش واردات در مقابل صادرات، مشروط به ارائه است. تعهد محضری مبنی بر عدم صادرات تا انجام کامل تعهدات ارزی حاصل از صادرات 1401 باید ظرف 2 ماه از تاریخ ابلاغ رفع شود.

خواهشمند است دستور ابلاغ به ذی نفعان مطابق با اجرای بند دوم مبنی بر وصول و بررسی درخواست متقاضی بر اساس شرایط مندرج در مصوبه و همچنین تعهدنامه محضری با متن پیوست جهت ملاقات با خارجی صادر شود. مبادله تعهدات ناشی از صادرات 1401 و ارسال آن به این سازمان باید اقدام کند. بدیهی است با رعایت مفاد بند مذکور، حذف محدودیت کارت بازرگانی برای صادرکنندگان سال اول (1401) که علاوه بر اقدام به صادرات، از سقف تعیین شده در قانون مشمول تبصره 4 بند دوم ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون تنظیم مقررات صادرات و واردات اصلاحی مورخ 28/12/1301 در صورتی که اقداماتی برای اجرای تعهدات پولی ناشی از آن انجام نشده باشد وجود نخواهد داشت.

اطلاعیه بانک مرکزی

بانک مرکزی در ادامه طرح‌های خود در حوزه فناوری‌های نوین، سامانه یکپارچه احکام قضایی (سیاگ) را با همکاری قوه قضائیه رونمایی کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی و احقاق حقوق مدعیان مالی و همچنین دسترسی سریع، آسان و با کیفیت مردم به خدمات بین نهادی، با همکاری قوه قضائیه و شبکه بانکی اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه احکام قضایی (زمینه) کرده اند تا با استفاده از این سامانه، ابلاغ و اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی به صورت آنلاین و آنی انجام شود.

با استفاده از سامانه سیاق، از این پس با حذف مکاتبات کاغذی و بروکراسی بین سازمانی و با گسترش تعاملات الکترونیکی سیستم بانکی و مراجع قضایی، کلیه مراحل شناسایی حساب توسط بخشی از مرجع قضایی، صدور دستور انسداد و رفع انسداد اکانت به صورت آنلاین و بلادرنگ و در تمام ساعات شبانه روز قابل انجام است.

با استقرار این سامانه، میانگین زمان اجرای احکام از 200 روز در سال 1394 به حداکثر چهار دقیقه در سال 1402 کاهش یافته است که تأثیر بسزایی در تحقق عدالت اجتماعی، کاهش زمان رسیدگی و حصول نتیجه در دادگاه دارد. . به نفع مردم باشد و همچنین با برداشت از حساب های پردازش شده از عدم اجرای احکام قضایی جلوگیری خواهد کرد.

همچنین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نوین سامانه با اتصال تمامی بانک‌ها در شبکه بانکی و قوه قضائیه بانک مرکزی شکل گرفته است که حاصل این تلاش چند ساله، گامی بلند در جهت تحقق قوه قضائیه است. عدالت ایجاد فرصت های برابر برای دسترسی مردم به خدمات در سراسر جغرافیای کشور و تحقق دولت الکترونیک خواهد بود.

من باید بگویم؛ سامانه سیاق که بر اساس مواد 19 و 21 صورت اجرای محکومیت های مالی و بند الف و ف ماده 117 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اجرا شده است، به طور میانگین سالانه بیش از 50 میلیون نفر ساعت صرفه جویی می کند. ، صرفه جویی در زمان افراد در فرآیند پردازش قضاوت، عدالت مالی را به واقعیت تبدیل می کند.

اطلاعیه بانک مرکزی ایران درباره کارمزد کارت به کارت و کارمزد بانکی

بانک مرکزی در اطلاعیه ای کارمزد خرید با کارت بانکی، کارت به کارت و انواع خدمات ریالی و بانکی الکترونیکی را اعلام کرد.

کارمزد جدید بانکی برای صدور کارت به صورت غیرحضوری 7200 تومان تعیین شده است در حالی که پیش از بخشنامه جدید بانک مرکزی کارمزد صدور کارت 6000 تومان بود.

کارمزد اعلام موجودی حساب تا روز چهارم تیر 120 تومن بود از این به بعد برای هر سفارش باید 144 تومن بدید. اگر بخواهید 10 تراکنش آخر را به صورت حضوری بررسی کنید، کارمزد خدمات بانکی 265 تومان می شود که تا الان 240 تومان بود.

کارمزد پیامک بانکی از دیگر مواردی است که در بخشنامه جدید دستخوش تغییراتی شده است. بانک‌ها تا پیش از این کارمزد سرویس پیامک خود را به دو صورت موردی و اشتراک سالانه محاسبه می‌کردند، اما از روز چهارم می‌توانند علاوه بر هزینه‌ای که باید بپردازند، 30 تومان برای ارائه سرویس پیامک اپراتورها دریافت کنند.

کارمزد انتقال وجه از کارتی به کارت دیگر نسبت به قبل حداقل 120 تومان افزایش یافته است. تا پیش از این اگر مبلغ کارت به کارت کمتر از یک میلیون بود، باید 600 تومان به عنوان کارمزد پرداخت می شد و به ازای هر میلیون اضافه، 240 تومان به کارمزد اضافه می شد. به این ترتیب اگر مثلاً رقمی معادل 7500000 تومان به کارت منتقل می کردید 2280 تومان محاسبه می شد. بانک ها هم اکنون می توانند برای انتقال مبالغ کمتر از یک میلیون تومان 720 تومان و برای هر میلیون تومان اضافه 280 تومان دریافت کنند.

با روش جدید کارمزد کارت به کارت به همان مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از ۲ میلیون و ۲۸۰ تومان به ۲ هزار و ۶۸۰ تومان افزایش می یابد. کارمزد بانکی انتقال کارت به کارت 14 تا 15 میلیون تومان تاکنون 3960 تومان بود که با ابلاغ بخشنامه جدید کارمزد خدمات بانکی به 4640 تومان می رسد.

اطلاعیه مهم بانک مرکزی ایران

بانک مرکزی نسبت به حضور دلارهای تقلبی در بازار غیررسمی به مردم هشدار داد و تاکید کرد: برای جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی های خود، تنها به صرافی های بانک ها و صرافی های مجاز برای انجام معاملات ارزی مراجعه کنند. معاملات و هزینه های ارز.

در اطلاعیه بانک مرکزی ایران آمده است:

وی افزود: با توجه به رصدهای انجام شده و با توجه به برخی اطلاعات و اخبار واصله مبنی بر فروش دلار تقلبی در بازار غیررسمی و در نتیجه زیان اقتصادی برای خریداران، به اطلاع هموطنان می‌رسانیم در راستای پیشگیری از کالاها و دارایی‌های در معرض خطر خود، برای انجام عملیات ارزی و تامین نیازها و هزینه های ارزی، فقط باید به شعب ارزی بانک ها و صرافی های مجاز که اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir درج شده است مراجعه و نیازهای خود را از طریق رفع نیاز کنند. نهادهای رسمی بازار مبادلات ارزی تا متحمل عواقب و خسارات ناشی از خرید اسکناس های تقلبی در بازار غیررسمی نشوند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا