اخبار روز

اطلاعیه آموزشی مهم در مورد ساعات کاری مدارس


به گزارش پی ام آپ به نقل از ارشا آنلاین، بر اساس اعلام رئیس ستاد کل آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس، آغاز سال تحصیلی 1402-1403 و بازگشایی مدارس از روز شنبه. مهر” است.

: مدارس متوسطه اول و دوم از ساعت 7:30 صبح و مدارس ابتدایی ساعت 8:00 صبح افتتاح می شوند. مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و معاونت های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه ها و بیمارستان ها انشاالله از ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

محمدمهدی کاظمی رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون روز اول مهر روز بازگشایی مدارس است، گفت: اول بله مهر اگر تعطیل باشد طبیعتاً فردای آن روز مدارس باز می شود اما امسال اول مهر شنبه است که تعطیل رسمی نیست. پس اولین شنبه مهر 1402 روز اصلی بازگشایی مدارس است

ساعت کار رسمی دانشکده های حقوق چقدر است؟ مدیریت زمان تدریس یا تقویم آموزشی مدارس یکی از مؤلفه های مهم برنامه ریزی آموزشی و تربیتی به شمار می رود که تأثیر بسزایی در کیفیت نظام آموزشی دارد. در عین حال بروز حوادث غیرمترقبه مانند آلودگی هوای کلانشهرها، بارش شدید برف، یخبندان، سیل، زلزله و… لزوم اصلاح تقویم آموزشی را دو چندان می کند.

وجود اقلیم های مختلف در قلمرو پهناور ایران، تصمیم گیری یکسان آموزشی را برای تمام مناطق کشور غیرممکن می کند. با توجه به عوامل متعددی از جمله وجود اقلیم های مختلف با اختلاف دمای بیش از 45 درجه سانتیگراد، دامنه در جهت عرض جغرافیایی (شرق-غرب) و به تبع آن تفاوت قابل توجه در زمان حرکت و غروب خورشید، وجود مناطق کوهستانی، ساحلی، بیابانی، جنگل ها و فراوانی بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل، برف و یخبندان و معضل جدید آلودگی فصلی هوا شرایط منحصر به فردی دارند که در کمتر کشوری دیده می شود.

این تنوع برنامه ها، مشاغل و فعالیت های مردم در هر منطقه با توجه به شرایط در حال تغییر بوده است، بنابراین لازم است برنامه های آموزشی و تقویم آموزشی مدارس با رعایت مقررات ملی، منعطف و روان باشد تا با این شرایط سازگار شود. چارچوب های درسی همانند دوران شیوع ویروس کرونا، مدارس مناطق مختلف کشور به دلیل تفاوت های اقلیمی شرایط متفاوتی برای مقابله با این ویروس داشتند و آن را تجربه کردند که عملاً تصمیم گیری یکسان برای همه مناطق کشور غیرممکن بود.

زمان آموزش در اسناد فوق به شرح زیر است: ساعت کلاس و فعالیت آموزشی مدارس سراسر کشور از ابتدای مهرماه تا پایان. اردیبهشت ماه ماه است. بر اساس تحقیقات انجام شده ساعات کار مدارس سال های مختلف تحصیلی در مناطق مختلف کشور یکسان و به شرح زیر می باشد:

زمان شروع مدارس نوبت صبح در سراسر کشور و برای تمامی سال های تحصیلی به طور کلی از ساعت 7:30 الی 8 صبح و ساعت تعطیلی مدارس بسته به یک شیفت بودن یا دو شیفت بودن مدارس متفاوت است و از ساعت 12:10 تا ساعت 13:00

مدارس ابتدایی نوبت صبح از ساعت 7:30 الی 12:10 و نوبت بعدازظهر از ساعت 12:30 الی 17:05 می باشد.

مدارس متوسطه از ساعت 7:30 صبح تا 13:10 یک شیفت و دبیرستان ها از ساعت 7:30 صبح تا 12:40 بعد از ظهر و از ساعت 13 تا 18 دارای دو شیفت هستند.


Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/اطلاعیه-آموزشی-مهم-در-مورد-ساعات-کاری-م/
  • ساعت شروع و پایان مدارس دبیرستان

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا