اخبار روز

اسکناس طلا غیرقابل جعل می شود


به گفته پی ام آپ، حجت الله قاسمی، رئیس اداره بازرسی و کشف کالاهای قاچاق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه بازار طلا به دلیل توانایی در ایجاد اشتغال و اشتغالزایی مورد توجه وزارت حراست قرار دارد، گفت: افزایش صادرات در کشور گفت: از سوی دیگر با توجه به وجود بستر لازم برای ارتکاب برخی تخلفات از جمله پولشویی، ارتشاء و قاچاق توسط دلالان، وضعیت بازار طلا برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است. کشور.

وی افزود: با توجه به اینکه گزارش تخلفات در این بازار در سال های اخیر رو به افزایش بوده است، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تصویب و ابلاغ ضوابط اختصاصی گروه کالاهای فلزات گرانبها و جواهرات، با موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لازم الاجرا شد که ضوابط خرید، فروش، حمل و نقل و نگهداری این کالا در کشور را تعیین کرده است.

این مقام وزارت امنیت با تاکید بر اینکه فعالان معاملات سکه و طلا از تولیدکننده تا خرده فروش باید اطلاعات خرید و فروش خود را در سامانه جامع معاملات ثبت کنند، گفت: با پذیرش این مهم و ایجاد شفافیت و با مشخص کردن شبکه رسمی خرید و فروش، تراکنش های غیررسمی شبکه را می توان مشخص کرد.

طرح ثبت معاملات طلا مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند.

رئیس اداره بازرسی حراست استان تهران گفت: دستورالعمل ثبت معاملات طلا مسئولیت چندانی برای عموم و مشتریان غیرتجاری ندارد. در این راستا آموزش هایی در حال انجام است و انشاالله بتوانیم الزامات قانونی را در این زمینه در اسرع وقت اجرایی کنیم.

این مقام وزارت حراست با بیان اینکه صنف طلا و جواهر باید پاسخگوی عملکرد اعضای خود باشد، گفت: طبق ضوابط قانونی بازرسی منظم از واحدهای فعال در اتحادیه طلا و جواهر تهران انجام شود. تایید کنید

قاسمی با تاکید بر لزوم همکاری همه اتحادیه ها با دولت در حوزه نیروی انتظامی گفت: در این زمینه بازرسان اصناف و وزارت حراست باید از افرادی که در سامانه جامع تجارت ثبت نام نکرده اند تعهد کتبی دریافت کنند. .

بازرسی از واحدهای فروش سکه در سطح شهر تهران آغاز شد

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده توسط صنف طلا و جواهر تهران گفت: در اولین بازرسی در منطقه تهران پارس از مغازه های سکه فروشی این منطقه بازرسی شد و بازرسان تذکرات لازم را به اعضای صنف دادند. مقررات”.

قاسمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اتحادیه احساس نمی کند در این زمینه تبعیض صورت گرفته است، در اولین بازرسی از این حوزه، فروشگاه رئیس اتحادیه تهران مورد بازرسی قرار گرفت. لذا در مورد بازرسی ها بی انصافی صورت نخواهد گرفت و در صورت لزوم با اصناف متخلف برخورد خواهد شد.

صدور فاکتور یکپارچه غیرقابل جعل

رئیس اداره بازرسی حراست استان تهران به برخی از مزایای اجرای طرح ثبت معاملات طلا اشاره کرد و افزود: دریافت فاکتور از سامانه یکپارچه غیرقابل جعل بوده و خریدار و فروشنده به صورت آنی می توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، ثبت معاملات باعث افزایش شفافیت در بازار طلا و اعضای اصناف می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ناظران امکان برخورد با متخلفان بازار طلا را درک خواهند کرد، افزود: اجرای طرح ثبت معاملات طلا در سامانه جامع معاملات نه تنها از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمی کند. با صدور فاکتور واحد و غیرقابل جعل برای مردم، امکان رصد و امکان پیگیری تخلفات را نیز فراهم می کند.

آیا سفته بازی در بازار طلا فروکش می کند؟

آیین نامه اختصاصی گروه فرآورده های اساسی فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی در تاریخ 26/5/1301 توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد. بر اساس این قوانین، فعالان بازار طلا و سایر کالاهای مشمول باید از تاریخ فوق معاملات خود را در سامانه جامع معاملات ثبت کنند.

بر اساس اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت معاملات کیف پول از تاریخ 5 مهر 1401 الزامی است و سایر محصولات بازار طلا و جواهر نیز باید از محل ثبت نام انجام شود. 26 اکتبر. بهمن معاملات خود را در ماه گذشته در سامانه جامع معاملات ثبت کنید. اما با توجه به درخواست اتحادیه طلا و جواهر، روند اجرای قانون به تعویق افتاد و آموزش تکمیلی برای آشنایی اعضای اتحادیه انجام شد.

به گفته مسئولان وزارت حریم خصوصی، هیچ یک از مشتریان نهایی یعنی افراد، نیازی به ثبت اطلاعات در سامانه جامع کسب و کار ندارند و تنها اعضای سندیکایی موظف به ثبت معاملات خود در این سامانه هستند. برخی از کارشناسان بازار طلا معتقدند در نتیجه اجرای این طرح، سفته بازی تجار و فعالان سودجویی در بازار طلا کاهش می یابد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا