اخبار روز

اسکان ارزان و رایگان برای این خانواده ها از امروز آغاز می شود

ذینفعان این زمین ها خانواده هایی هستند که آرزوی آن را دارند آبان 1400 فرزند سوم یا بیشتر داشتند.

دولت به منظور حمایت از خانواده و تشویق جوانان جمعیت تصمیم به اختصاص زمین به خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال گرفته است. اما چگونه می توان در این طرح ثبت نام کرد و چه شرایطی دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ طرح های تشویقی برای حمایت از خانواده و ارتقای جوانان جمعیت در نظر گرفته است. بر این اساس اخیراً وزارت راه و شهرسازی موظف شد یک قطعه زمین یا یک واحد مسکونی را به صورت رایگان در اختیار خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال قرار دهد.

البته شرایط در متن اصلی این بند لایحه بودجه تا حدودی متفاوت بود. در ابتدا باید به خانواده های دارای چهار فرزند یا بیشتر، یک قطعه زمین یا یک واحد مسکونی به صورت رایگان تعلق گیرد که بر اساس این اصلاحیه، خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر 20 سال جایگزین می شوند.

خانوارها می توانند برای اعطای زمین رایگان به خانواده های چهار فرزند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند

در طرحی دیگر، دولت تصمیم گرفته است تا به خانواده های دارای سه فرزند زمین اختصاص دهد. رئیس دفتر واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن شرایط اخذ این زمین ها را اعلام کرد:

– طبق قانون و آئین نامه اجرائی کلیه خانواده هایی که فرزند سوم آنها همزمان یا پس از تصویب قانون جمعیت جوانان متولد شود. آبان 1400) در این تسهیلات گنجانده شده است.

– حداکثر متراژ مورد انتظار برای واگذاری زمین به خانوارها 200 متر مربع می باشد. به منظور ایجاد انگیزه لازم برای خانواده های واجد شرایط، صرفا هزینه های تهیه ملک از خانواده ها اخذ می شود. این هزینه نقدی نیست و پرداخت تنها دو سال پس از عقد قرارداد در مدت تنفس انجام می شود. موجودی طی 8 سال آینده جمع آوری می شود که مبلغ کمی است و شامل هیچ کارمزدی نمی شود.

بر اساس آیین نامه اجرایی، اگر ارزش زمین کمتر از 800 میلیون تومان باشد، به یک خانوار و اگر قیمت بالای 800 میلیون تا 1.6 میلیارد تومان باشد، به دو خانوار تعلق می گیرد. قیمت بالاست و زمین غیر قابل قطع می باشد 200 متر هزینه استقرار و مابقی بر اساس اختلاف قیمت اخذ می گردد.

– این قانون در شهرهای کمتر از 500 نفر و میانگین زاد و ولد کمتر از 2.5 نفر اجرا می شود. اگر در شهر مورد نظر املاک کافی نباشد، املاک به زادگاه پدر یا شهرهای اطراف منتقل می شود.

– افرادی که در گذشته یک بار از تسهیلات زمین، واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه ای استفاده کرده اند، مشمول تسهیلات نمی شوند، اما بر اساس ماده 3 قانون جوانان جمعیت، در صورتی که خانواده ای استحقاق آن را نداشته باشد، ولی فرزند سوم آنها در تاریخ متولد شده باشد. تاریخ ذکر شده ممکن است دیرتر باشد، او همچنین می تواند این تسهیلات جدید را دریافت کند.

متقاضیان در صورت داشتن هرگونه مشکل یا ابهامی در بهره مندی از امکانات و اجرای این طرح می توانند با شماره تلفن 88776740 اداره واگذاری زمین و مسکن تماس حاصل نمایند.

در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان تاکنون 15 هزار خانوار مشمول این قانون زمین بلاعوض دریافت کرده اند که پس از 3 آذرماه به بهره برداری می رسد. آبان 1400 فرزند سوم یا بیشتر داشتند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا