اخبار روز سینما

اسماعیل سلطانیان بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران درگذشت!

اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد چهارم خردادماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: در تماس تلفنی فرزند میلاد سلطانیان در قید حیات است که متاسفانه مطلع شدم استاد سلطانیان بر اثر بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه هنرمندان پیشکسوت تسلیت گفت.

عظیمی در ادامه افزود: مراسم تشییع و وداع مرحوم سلطانیان متعاقبا اعلام می شود.

سلطانیان در سال 1333 در کرمانشاه متولد شد و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است. وی فعالیت هنری خود را در تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان از سال 1349 آغاز کرد و همزمان در سال 1349 یک دوره شش ماهه را زیر نظر آتش تقی پور در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه گذراند.

سلطانیان کار در سینما را از سال 1364با بازی در فیلم «شکار شکارچی» آغاز کرد. علاوه بر این در دوران جنگ چندین تئاتر در جبهه ها راه اندازی کرد.

از دیگر آثار سلطانی می توان به بازی در «پایتخت ۲»، «یوسف پیامبر»، «مرد هزار چهره»، «ستایش» و «قورباغه» اشاره کرد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا