اخبار ورزشی

استقلال 1- پرسپولیس 2/ قرمزها در دربی جنجالی دبل را تکمیل کردند

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، در دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران، امروز چهارشنبه دهم خردادماه از ساعت 19:45 تیم های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند.

بازی فینال جام حذفی فوتبال

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس

استادیوم: آزادی تهران

مشاهده کننده: تقریبا 60 هزار نفر

گل ها: محمدحسین مرادمند (دقیقه 11+90) استقلالی ها; مهدی ترابی (دقیقه 30)، امید عالیشاه (دقیقه 115) برای پرسپولیس

هشدار: پیمان بابایی (دقیقه 47)، روزبه چشمی (دقیقه 69) از استقلال؛ سروش رفیعی (دقیقه 55)، دانیال اسماعیلی فر (دقیقه 65)، علی نعمتی (دقیقه 69)، مهدی ترابی (دقیقه 69)، امید عالیشاه (دقیقه 116) از پرسپولیس.

اخراج از: ریکاردو ساپینتو (مربی استقلال، دقیقه 103)

استقلال: حسین حسینی، حسین مرادمند (100- عارف غلامی)، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (67- ابوالفضل جلالی)، صالح حردانی، روزبه چشمی (87- زبیر نیک نفس)، سعید مهری، آرش رضویند (87- آرمان) مهدی قائدی، محمد محبی (87- سجاد شهبازاده) و ارسلان مطهری (32- پیمان بابایی)

مربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی، دانیال اسماعیلی فر (70- فرشاد فرجی)، علی نعمتی، سروش رفیعی (89- سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (2+120- وحدت حنان اف)، میلاد سرلک، وحید امیری (10+10) ) – کمال الدین سهم نیا)، سعید صادقی (89-امید عالیشاه)، عیسی آل کثیر (90+10- مهدی عبدی)

مربی: یحیی گل محمدی

داور: اشکان سولار

توضیحات بازی:

صد و یکمین دربی تهران حتی قبل از سوت داور آغاز شد. از شعارهای تند هواداران استقلال علیه بیرانوند به دلیل اقدامات زشت آنها پس از پایان بازی قبلی دو تیم تا دست ندادن بازیکنان استقلال با پرسپولیسی‌ها در ابتدای بازی، وجود دارد. اتفاقات عجیبی بود که این بازی را تحت الشعاع قرار داد. بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس هم مثل همه بازی های بزرگ این فصل عجله ای برای گلزنی نداشت و حریف را به پیش می برد تا به مهره های هجومی این تیم فضا بدهد.خوبی هم مطهری و محبی را خلق کرد اما یک غفلت در فینال. شوت ها مانع از گلزنی استقلال قبل از حریف شد. هر چند بازی هر چه پیش می رفت زیباتر می شد اما در دقیقه 30 این مهدی ترابی بود که در برگشت از پشت محوطه جریمه توپ را دریافت کرد و با یک ضربه مهار نشدنی اولین گل بازی را به ثمر رساند. این گل در کنار مصدومیت و تعویض ارسلان مطهری اتفاق بدی بود که در نیمه اول برای استقلال رخ داد و به نظر می رسد استقلالی ها با روحیه کم به رختکن رفتند.

در نیمه دوم پرسپولیس برای دفاع از تک گل ارزشمند خود به زمین زد و روی ضد حمله صاحب گل دوم شد. استقلالی ها به نوبه خود برای رسیدن به گل تساوی روی ضربه های ایستگاهی و جدایی مهدی قیدی حساب کرده بودند. نیمه دوم نیز مانند نیمه اول بدلکاری های زیادی داشت که برای هر دو تیم ایجاد شد اما نکته جالب در این دیدار مصدومیت اشکان سهری داور مسابقه در اواسط بازی بود که منجر به خطای 6 دقیقه ای شد. تاخیر در بازی و جایگزینی او توسط محمدحسین زاهدی فر داور چهارم بازی. در دقایق پایانی بازی، استقلال آخرین تلاش خود را برای بازگشت به بازی با اضافه کردن مهاجمان بالا انجام داد و در حالی که به نظر می رسید پرسپولیس با مدیریت بازی در دقایق پایانی به سمت پیروزی حرکت می کند، در ثانیه های پایانی بازی محمد. این حسین مرادمند بود که بازی را با ضربه سر به تساوی کشاند.

بازی به وقت اضافه رفت که اخراج ریکاردو ساپینتو در ثانیه های پایانی بازی باعث شد استقلالی ها بدون سرمربی به بازی ادامه دهند. شاید بازی برتر پرسپولیس در وقت های اضافه به همین دلیل بود، تماشایی که باعث ایجاد موقعیت های بیشتر برای شاگردان یحیی شد. استقلالی‌ها که از نظر بدنی ضعیف‌تر از حریف به نظر می‌رسیدند، در وقت‌های اضافه آنقدر خطا و ضربات ایستگاهی انجام دادند که در نهایت یکی از آنها امیدوار بود عالیشاه در یک بازی تمرینی مستقیماً ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کند. و قرمزها دوباره در آزادی جشن می گیرند.

پرسپولیس این بار موفق شد اختلاف یک گل خود را حفظ کند و پرسپولیس با برتری 2-1 در این دیدار سخت و چشمگیر، قهرمانی جام حذفی را به دیگر قهرمانی های این فصل خود اضافه کرد. آنها برای سومین بار در تاریخ خود در همان فصل قهرمان لیگ و پلی آف شدند.

شرح گلها:

1-0 (دقیقه 30 – پرسپولیس) – توپ ارسالی از سمت راست محوطه جریمه استقلال با دفاع ناقص حردانی همراه شد تا توپ روی خط محوطه جریمه به ترابی رسید و او بلافاصله با ضربه ای نوک تیز دروازه حسینی را باز کرد.

1-1 (90+11- استقلال) – روی یک ضربه ایستگاهی، سعید مهری توپ را به داخل محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد تا این محمدحسین مرادمند بود که با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه بیرانوند فرستاد.

1-2 (دقیقه 115 – پرسپولیس) – ضربه ایستگاهی امید عالیشاه از سمت چپ محوطه جریمه استقلال پخش شد و بدون دست زدن به بازیکنی به پشت دروازه حسینی رفت تا پرسپولیس دوباره پیش بیفتد.

دقایق حساس:

دقیقه 8- شوت میلاد سرلک از فاصله بسیار نزدیک به محوطه جریمه استقلال که به دستان حسینی می افتد.

دقیقه 21- پاس بلند قائدی از پشت مدافعان پرسپولیس که به محبی می رسد تا او با یک ضربه کم در یک زاویه باریک دروازه بیرانوند را هدف قرار دهد اما توپ به فاصله کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 25- قائدی در یک ضدحمله از جناح راست با پاس عرضی به مطهری فرار کرد و او که در محوطه جریمه حضور داشت با یک چرخش و شوت محکم دروازه پرسپولیس را نشانه رفت که توپ به نوک انگشتان بیرانوند برخورد کرد. . از بالا در بیرون آمد.

دقیقه 40 – ضربه فنی و محکم سعید مهری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس به تیر دروازه برخورد کرد و فرصت طلایی استقلال را برای گل تساوی از دست داد.

دقیقه 43- شوت کم ارتفاع مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه استقلال با واکنش ناقص حسینی همراه شد اما توپ برگشتی از دست بازیکنان پرسپولیس رفت و توسط استقلالی ها دفع شد.

دقیقه 49- ارسال توپ از سوی سلمانی، قائدی را در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار داد اما بیرانوند با خروج به موقع توپ را از قائدی ربود تا موقعیت عالی استقلال را از این تیم دور کند.

دقیقه 51 – مهدی قیدی در سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس با عبور از اسماعیلی فر در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت اما ضربه محکم او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 5+90- در یک ضد حمله، مهدی ترابی با ضربه فنی قصد داشت گل دوم را به ثمر برساند که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 93- ضربه ایستگاهی مهدی ترابی که با اختلاف کمی دروازه استقلال را از دست داد.

دقیقه 102- ارسال خطرناک امید عالیشاه از سمت راست در محوطه جریمه استقلال با ضربه سر فرجی همراه بود که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 111 – امیری با ارسال کوتاهی از سمت راست در محوطه جریمه استقلال اسدبیگی را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه او از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 2+120 – ضربه ایستگاهی محکم عالیشاه را حسینی مهار کرد.

رویداد ویژه:

شعارهای تند هواداران استقلال علیه علیرضا بیرانوند، سنگ پرانی تماشاگران دو تیم در کرنر، دست ندادن استقلالی ها با پرسپولیسی ها و عصبانیت و عصبانیت عجیب ریکاردو ساپینتو پس از اخراج در دقیقه 11+100. دقایق. اتفاقات زشت و عجیب این مسابقه بود.

بهترین بازیکن:

مهدی ترابی نویسنده گل اول پرسپولیس به همراه گلسیانی مدافع این تیم بهترین های بازی امروز بودند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا