دانستنی ها

استفاده های خلاقانه و مفید از پارچه توری در خانه را یاد بگیرید! /جزئیات

توری، یک نوع پارچه است که برای بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است شما تاکنون با کاربردهای متنوع این نوع پارچه آشنا نبوده باشید و تنها آن را به عنوان جنس مناسبی برای پرده و لباس در نظر بگیرید. اما در این مقاله به بررسی کاربردهای گوناگون توری در داخل خانه خواهیم پرداخت.

پارچه های توری کاربردهای مختلفی دارند که شاید با آن آشنا نباشید و از این نوع پارچه فقط برای پرده و لباس استفاده کنید. البته خانم های خانه دار کاربردهای توری را بیشتر می شناسند و در خانه خود از آن استفاده می کنند.

تورهای پرده ای یا تورهای لباس مجلسی ، آنها همیشه گران نیستند، بنابراین عملکرد را افزایش می دهند. کافی است کمی بیشتر به خلاقیت زنانه خود اعتماد کنید تا بتوانید کاربردهای خاصی از این پارچه داشته باشید. در این قسمت می‌توانید از پارچه‌های توری برای چیزهایی غیر از پارچه‌کاری و تزئینات لباس استفاده کنید.

آبلیمو گیری توری

استفاده های جالب و خلاقانه از پارچه توری در خانه.با خرید چند سانتی متر توری نرم و ساده و تقسیم آن به مربع های کوچک 15*15 سانتی متری در هر طرف می توانید آبلیموی تازه را به عزیزان خود تقدیم کنید. هنگام سرو غذا می توانید این پارچه ها را از کشوی آشپزخانه بیرون بیاورید و لیموهای تازه برش خورده را با آن بپیچید و روی تور را با یک روبان ساده جمع کنید، این کار از ریختن دانه ها به داخل غذا یا سالاد جلوگیری می کند و در آنجا باقی می ماند و لازم به استفاده از ظرف آبلیمو روی میز نخواهد بود.

تزیینات زیبای دست ساز 

استفاده های جالب و خلاقانه از پارچه توری در خانه.تورها امکان تزیین خانه و عناصر تزیینی را دارند. انواع تورها به شما این امکان را می دهد که از آن ها در دکوراسیون منزل استفاده کنید، ساخت گل گیپور و توری کمک زیادی به زیباسازی منزلتان می کند.

با جداکردن گل های گیپور از قسمت توری پارچه و قرار دادن آن ها در کنار هم می توانید یکی از لباس های قدیمی خود را تزیین کنید. به عنوان مثال برای یک چراغ شب قدیمی با استفاده از یک پارچه کنفی رنگ و رو رفته قدیمی با کمک چند گل توری با رنگ روشن می توانید با کمترین هزینه ظاهری جدیدتر و زیباتر ایجاد کنید.

تورها؛ وسیله ای برای شستشو

استفاده های جالب و خلاقانه از پارچه توری در خانه.

استفاده دیگر از پارچه های توری می تواند در هنگام شستشو باشد. می توانید از یک تکه پارچه توری برای استفاده از شامپو فرش روی مبل ها یا فرش های کوچک خود استفاده کنید. برای این کار قسمتی از این تورها را به صورت چین جمع کنید، وسط چین ها را با نخ کاموایی ببندید. سپس آن را در مقداری شوینده کف دار فرو کنید و سپس آن را روی تمام فرش یا مبل بمالید.

حفاظ زیبای خانه

استفاده های جالب و خلاقانه از پارچه توری در خانه.

ساده ترین و ارزان ترین نوع پارچه توری آنهایی هستند که به عنوان حفاظ پنجره استفاده می شوند. این کار سخت به نظر می رسد، اما با کمی دقت به راحتی می توان آن را انجام داد، کافی است تور ها را به اندازه پنجره مورد نظر برش دهید.

سپس مقداری چسب مایع را از بالای پنجره به آرامی روی قاب پنجره بریزید، می توانید با چاقو یا دسته قاشق چسب را پخش کنید تا چسب ریزش نکند و توری بهتر و سریعتر خشک شود.

نصب تور را از بالا با همان حاشیه مجازی که در نظر داشتید شروع کنید. در غیر این صورت، توری کمتری برای دو طرف پنجره خواهید داشت. قرار دادن حفاظ روی پنجره ها از ورود مگس ها و حشرات کوچک به داخل خانه جلوگیری می کند.

احیای لباس های قدیمی

استفاده های جالب و خلاقانه از پارچه توری در خانه.

بدون شک در کمد لباس بسیاری از افراد لباس هایی وجود دارد که کمتر استفاده می شود یا اصلا استفاده نمی شود. برای استفاده مجدد از این لباس هایی که ممکن است برای خرید آنها هزینه زیادی داشته باشد، می توانید از پارچه های توری استفاده کنید. قسمت های مختلفی از لباس را انتخاب کنید که بتوانید تزئین کنید.

گل های گیپور را در پایین لباس، در گوشه سمت راست یا در بالای لباس سمت چپ نصب کنید. شما میتوانید از طریق صفحات مد و لباس در فضای مجازی ایده های جدید برای تزئین استفاده کنید. برای تزئین از گل های همرنگ لباس استفاده نکنید.

رنگ های مکمل جلوه بیشتری به لباس های قدیمی شما می دهند. در مرحله آخر می توانید از انواع مروارید و نگین استفاده کنید. این تغییرات ساده می تواند لباس های شما را شیک تر و قابل استفاده تر کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا