اخبار روز

استفاده از زبان های خارجی در تبلیغات شهر کرج ممنوع است

فرماندار کرج گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت محترم کشور در خصوص دستورالعمل و ضوابط تبلیغات محیطی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه آگهی ها باید به زبان فارسی باشد.

فرماندار کرج استفاده از زبان های خارجی در تبلیغات محیطی شهر را مغایر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و از همه شهرداران و دهیاران کلانشهر کرج خواست نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند. هنگام پاکسازی چهره شهرها از طریق تبلیغات غیر متعارف غیرفارسی.

به گزارش چهارشنبه سوم ایسنا یحیی رمضانی آبان وی گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت محترم کشور در خصوص دستورالعمل و آیین نامه تبلیغات محیطی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه آگهی ها باید به زبان فارسی نوشته و نوشته شوند.

وی تصریح کرد: بر این اساس تمامی شهرداران موظفند ضمن نظارت بر اجرای این معنا در تبلیغات شهرداری در محدوده خدمات شهری خود از نصب تابلوهای تبلیغاتی با مقدمه به زبان خارجی خودداری کنند.

وی افزود: حفظ مبلمان و معماری شهری باید در شأن این استان باشد و به این موضوع توجه ویژه شود.

فرماندار کرج با بیان اینکه استفاده از کلمات غیرفارسی در تابلوهای ساختمان ممنوع است، تصریح کرد: تنها برخی از اماکن گردشگری، هتل ها، بیمارستان ها و تعدادی از مراکز در این زمینه مستثنی هستند، مشروط بر اینکه علاوه بر زبان فارسی، که بزرگترین قسمت روکش جدول است، از زبان لاتین استفاده کنید.

این مصوبه کلیه تبلیغات محیطی از جمله بیلبوردها، عرشه پل ها، ایستگاه های قطار، ناوگان حمل و نقل شهری مانند اتوبوس و مترو، فرودگاه ها و تابلوهای روی درب فروشگاه ها و فضاهای تجاری را در بر می گیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا