اخبار روز

استارت عرضه بنزین با کارت بانکی!/جزئیات

به گفته پی ام آپ، محمد صادقی در این خصوص افزود: این طرح در مرحله اول در ایستگاه پایلوت تهران اجرا می شود و در صورت آماده بودن سکوها و اخذ مجوز و انجام مراحل خوداظهاری توسط افراد، انجام می شود. برو به عرضه بنزین سوپر با کارت مغناطیسی در ما به جاهای دیگر خواهیم رفت. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بنزین سوپر از طریق کارت آزاد عرضه می شود، تاکید کرد: در حوزه توزیع سوخت ممتاز، بستر ارتباطی ما باید آنلاین باشد و اگر آنلاین نباشد، قطعا استفاده از کارت چالش برانگیز است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: برای استفاده از کارت بانکی در توزیع سوخت نیازی به اتصال به شبکه شتاب نیست و افرادی که کارت بانکی دارند تعدادی حساب در دسترس به عنوان سوخت وارد می کنند.

صادقی افزود: سامانه هوشمند سوخت شبکه ای مستقل از سامانه های دیگر است که ربطی به بانک اطلاعاتی سامانه های دیگر ندارد و تنها از کارت های بانکی برای توزیع سوخت استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در توزیع سوخت کشور به یک راه حل اکتفا نکرده ایم، گفت: سامانه هوشمند سوخت مزیت آفلاین بودن را دارد که سایر کارت ها فاقد آن هستند و هیچ کدام به طور کامل جایگزین کارت اعتباری سوخت نمی شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: بسیاری از جایگاه های سوخت در نقاط دورافتاده قرار دارند و به دلیل آفلاین بودن سامانه هوشمند سوخت، امکان توزیع سوخت در صورت خاموشی وجود دارد اما با توجه به اینکه شبکه بانکی آنلاین است، در صورت خرابی، در عمل جایگاه دیگر فعالیت نمی کند، بنابراین در حال حاضر فقط توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی سفارش داده شده است.

صادقی امکان کپی کارت های بانکی را از دیگر موانع این طرح اعلام کرد و افزود: این در حالی است که کارت هوشمند سوخت به هیچ وجه قابل کپی برداری نیست. باید رایزنی هایی در این زمینه انجام شود تا راه حل های اساسی برای این مشکل پیدا شود اما همه این موانع مانع از حرکت در آن مسیر نشده است و توزیع سوخت از طریق کارت های بانکی یکی از طرح های اولویت دار است که در حال پیگیری و اجرای آن هستیم.

وی درباره پیشرفت این پروژه گفت: کدگذاری این پروژه در حال تکمیل است و در حال رفع چالش های پروژه و هماهنگی با سایر دستگاه ها هستیم.

مدیرعامل سامانه هوشمند سوخت کشور تاکید کرد: با توجه به موانع موجود بر سر راه تامین تراشه کارت های بانکی، این طرح نقش مهمی در کاهش هزینه های ارزی و رفع محدودیت های این حوزه خواهد داشت. هر تراشه بسته به نوع آن حدود یک دلار هزینه دارد که شامل هزینه حمل و نقل و ثبت، انتشار مجدد و توزیع می شود که در تمام این هزینه ها و زمان صرف شده برای تولید و توزیع کارت سوخت با استفاده از بانک صرفه جویی می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام بر عهده شرکت تحقیق و توسعه ناجی و توزیع آن بر عهده شرکت پست است، گفت: هزینه نگهداری، پالایش اطلاعات و سفارشی سازی کارت از دیگر هزینه های ثانویه صدور کارت سوخت است. و مجموع همه این عناصر قیمت دریافتی برای ثبت نام کارت سوخت بیشتر است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا