اخبار ورزشی

ازبکستان میزبان جام جهانی فوتسال 2024 خواهد بود / با مکان های اختصاص داده شده به هر قاره آشنا شوید

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، در نشست فیفا که در تاریخ 23 ژوئن (آخرین روز) برگزار شد، ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی فوتسال آینده انتخاب شد. برهمن دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می شود و به این ترتیب ازبکستان میزبان دهمین دوره جام جهانی فوتسال خواهد بود. این مسابقات در قالب یک رویداد 24 تیمی (برای اولین بار پس از تایید فدراسیون جهانی فوتبال) برگزار می شود.

اکثر مردم فوتسال بر این باورند که تصمیم فیفا برای انتخاب ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی فوتسال 2024 بسیاری از مفسران فوتسال را که ماه ها پیش اعلام کرده بودند مراکش به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب خواهد شد، شگفت زده خواهد کرد.

در نتیجه، ازبکستان اولین کشوری است که در قالب جدید 24 تیمی جواز حضور در جام جهانی 2024 را کسب کرده است. 20 تیم دیگر هم با توجه بر اساس اعلام فیفا، چهار تیم از قاره آسیا، سه تیم از قاره آفریقا، چهار تیم از آمریکای مرکزی و شمالی، چهار تیم از آمریکای جنوبی و یک تیم از قاره اقیانوسیه به همراه هفت تیم از قاره اروپا. می تواند در جام جهانی فوتسال 2024 شرکت کند

فوتسال طی دهه گذشته در ازبکستان رشد چشمگیری داشته است، به طوری که گرگ های سفید برای اولین بار در جام جهانی فوتسال در سال 2016 شرکت کردند و در سال 2021 به مرحله حذفی رسیدند. ازبک ها یکی از حساس ترین دیدارهای تاریخ این مسابقات را از دست دادند. با نتیجه 9 بر 8 مقابل ایران در مرحله یک هشتم نهایی. علاوه بر این، چهار نایب قهرمانی در جام ملت های آسیا از دیگر افتخارات میزبان بعدی جام جهانی است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا