اخبار روز

با خوانندگانی که صدای خود را از دست داده اند آشنا شوید! / خداحافظی خوانندگان از استیج با این بیماری!

یکی از اتفافات وحشتناکی که می تواند تحت تاثیر استرس و فشار عصبی برای یک خواننده پیش بیاید از دست دادن صدا است.

مهسا بهادری: تایتانیک ساخته جیمز کامرون بدون شک یک شاهکار نه تنها در ژانر عاشقانه، بلکه در تاریخ فیلم های هالیوود است. جیمز کامرون داستان فیلم تایتانیک را با الهام از غرق شدن کشتی تایتانیک نوشته است. او معتقد بود که یک داستان عاشقانه با داستانی تراژیک می تواند برای درک عمق فاجعه این کشتی شکسته، احساسات بیننده را خیلی بیشتر جذب کند. تولید فیلم «تایتانیک» پس از ماه ها فیلمبرداری لاشه کشتی تایتانیک در عمق 3800 متری اقیانوس اطلس و 600 کیلومتری جزیره نیوفاندلند در سال 1995 آغاز شد. این فیلم با هزینه ساخت 200 میلیون دلاری در آن زمان تبدیل به گرانترین فیلم تاریخ شد و البته این فیلم با ده برابر هزینه تولید در سال 97 به فروش 2 میلیارد و 256 میلیون دلاری دست یافت. کمی بعد فیلم سه بعدی نسخه تایتانیک به مناسبت صدمین سالگرد غرق شدن، در 4 آوریل 2012 اکران شد و 343.6 میلیون دلار دیگر در سراسر جهان فروخت.

اما تمام محبوبیت تایتانیک، جدای از داستان و کارگردانی عالی، به صدای سلین دیون و آهنگ «قلب من ادامه خواهد داد» گره خورده است و همه ما سلین دیون را به خاطر بازی اش در تیتراژ پایانی فیلم تایتانیک به یاد داریم. در همان زمان، کامرون تصمیم گرفت که تمام موسیقی تایتانیک بی کلام باشد. در همین حال، آهنگساز این فیلم، جیمز هورنر، در جلساتی مخفیانه با ویل جنینگز، ترانه سرا و سلین دیون، خواننده، نسخه دمو این آهنگ را به نام My Heart Will Go On ساخت و سپس آن را برای کامرون که در آن بازی کرد پخش کردند که خوشبخانه او عاشقش شد و این اثر انتخاب شد.

اما در میان آن شهرت، سلین دیون مجبور شد به دلیل التهاب تارهای صوتی، کنسرت لاس وگاس ۲۰۱۲ خود را چهار ماه به تعویق بیندازد. بیماری او عفونت ویروسی تشخیص داده شد. حدود ده سال از این ماجرا می گذرد و معلوم شد که این خواننده توانایی خواندن خود را از دست داده است.

صدای سلین دیون برای همیشه از بین رفت

خواهر 55 ساله سلین دیون که سال گذشته اعلام کرد به سندرم Stiff person مبتلا شده است، در مصاحبه ای جدید گفت: متاسفانه با وجود تلاش های فراوان، بیماری سلین بدتر شده و بهبودی حاصل نشده است. سلین با بهترین پزشکان و محققان این بیماری با هم ارتباط دارند، اما داروها تأثیر زیادی روی او نداشته اند.

او ادامه داد: «سلین به خودش سخت می گیرد که همه چیز باید عالی باشد، به او گفتم کمی استراحت کند. او باید آرام باشد و با بدنش صبور باشد، این پیامی است از سوی بدنش به او!»

او همچنین گفت که خواهر کوچکش، لیندا، با سلین زندگی می کند و از او مراقبت می کند. گفته می شود در سال 2016، مرگ ناگهانی همسرش، رنه آنجلیل، پس از بیش از 20 سال زندگی مشترک، ضربه مهلکی به سلین وارد کرد که آغاز بیماری او بود.

این سندرم که از هر 1 میلیون نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، شامل انقباضات عضلانی ناگهانی و معمولا دردناک، کاهش توانایی صحبت کردن و دو بینی می شود.

جولی اندروز و یک آسیب دائمی

در سال 1997، جولی اندروز در بیمارستان بستری شد تا یک ندول خوش خیم از گلویش خارج شود. او از جراحی با آسیب دائمی به گلویش بیرون آمد که بر توانایی او در آواز خواندن تأثیر گذاشت و ریتم صحبت کردنش را تند کرد. او از بیمارستان شکایت کرد و در سال 2000 با مبلغ نامشخصی در دادگاه تسویه حساب کرد.

ریچی و بهبودش

البته تعدادی از خوانندگان هم بودند که برای مدتی صدای خود را از دست دادند و خوشبختانه توانستند آن را به دست آورند. به عنوان مثال لیونل ریچی همیشه حال و هوای خوبی دارد، اما خواننده و قاضی مشهور «امریکن آیدل» روزهای سیاهی را پشت سر گذاشته که اجازه نداد مردم آن را ببینند. ریچی در صحبت با مجله People فاش کرد که در اوج حرفه انفرادی خود با یک بیماری مرموز دست و پنجه نرم می کرد که گلویش را تحت تاثیر قرار می داد.

او درباره وضعیت روحی خود در اوایل دهه 90، زمانی که مجبور شد برای درمان این بیماری ناشناخته تحت چهار عمل جراحی جداگانه قرار گیرد، گفت: «تا جایی که می توانستم به حمله عصبی نزدیک شده بودم. در این شرایط نمی خواهید کسی شما را فریب دهد. این هویت شماست او می‌گوید: «واقعاً فکر نمی‌کردم این بیماری هرگز پایان یابد. او در نهایت از رفلاکس اسید ناشی از رژیم غذایی رنج می برد که گلوی او را تحت تأثیر قرار می داد.

ادل و سم اسمیت؛ یک بیماری مقطعی

در سال 2011، ادل خواننده و آهنگساز انگلیسی تحت عمل جراحی تارهای صوتی قرار گرفت که او را برای هفته ها ساکت کرد و مجبور شد تور کنسرت خود را لغو کند.

سم اسمیت نیز مانند ادل مجبور شد تحت عمل جراحی تارهای صوتی قرار گیرد. او مجبور شد نمایش ها و کنسرت های خود را در استرالیا به دلیل خونریزی تارهای صوتی در حین اجرا در سیدنی استرالیا در اواخر آوریل 2015 لغو کند. او در همان سال اجرا داشت و چند ماه از خوانندگی محروم شد.

از سلین دیون تا ادل. هنرمندانی که صدایشان را از دست داده اند

لال شدن مگان ترینر

مگان ترینر، خواننده All About That Bass، پس از تحمل خونریزی های متعدد تارهای صوتی در سال های 2015 و 2018، زیر چاقو قرار گرفت که او را به معنای واقعی کلمه لال کرد. حتی کار به جایی رسید که شوهرش، داریل سابارا، زبان اشاره یاد گرفت تا بتواند با او ارتباط بگیرد. استفاده می کرد.

حجت اشرف‌زاده با شوک عصبی زمین‌گیر شد

به عنوان مثال، گاهی اوقات فشار عصبی یا شوک ناگهانی باعث می شود که افراد برای مدتی نتوانند صدای خود را به دست آورند. حجت اشرف زاده خواننده ای که در مصاحبه ای تصویری در سال 1400 گزارش داد که از شوک شنیدن خبر فوت دوستش سه ماه است که صدایش بالا نیامده است.

وی گفت: سه ماه بود که صدایی نداشتم و یک ماه و نیم است که صدایم برگشته است. مصطفی عزیز من حدود سه ماه شوکه شدم و صدایم را از دست دادم و در این سه ماه احساس کردم هیچ چیز و هیچکس نمی تواند جایگزین آن شود.

اشرف زاده ادامه داد: موسیقی برای همه نسل ها، همه سلیقه ها، چه جوان تر و چه عاشق سنت های اصیل، شعر در هر سبک و سیاقی، زیبایی، مهربانی و عاشقانه اش شما را مسحور خود کرده است و باعث می شود خستگی از بین برود. پس دست دوستان خوبتان، خواننده های مورد علاقه تان را بفشارید و بگذارید برای عشق شما بخوانند.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا