اخبار روز

از این مرحله به بعد یارانه نقدی 500 هزار تومانی در حساب یارانه بگیران خواهد بود.

چند وقت پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز تصمیمی برای تغییر کمک نقدی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: دی از تغییر یارانه نقدی خبری نیست. کمک هزینه نقدی دی ماه به زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مشخص نیست چه زمانی مشکل ایجاد می شود کمک نقدی حل خواهد شد

افراد می توانند با وارد کردن کد ملی خود، عشر خود را مشاهده کنند یا به آن اعتراض کنند. در این گزارش به توضیح استعلام دهک بودجه با کد ملی می پردازیم. اگر نیاز دارید که بدانید چگونه خانواده خود را عشر کنید، تا پایان این گزارش به فکر فعلی خود بمانید.

سرپرستان خانوار از دهک اول تا سوم در مهر 1402 به ازای هر نفر 400 هزار تومان و از دهک چهارم تا نهم به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی دریافت کردند.

وب سایت ثبت کمک های نقدی برای بازماندگان

ثبت نام افرادی که قبلا کمک هزینه نقدی دریافت نکرده اند یا متقاضیان جدید کمک هزینه نقدی هستند همچنان ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کمک هزینه بازماندگان به نشانی خانوار خود را ثبت کنند. / اقتصاد آنلاین

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: کسری بودجه اثرات منفی زیادی بر شاخص های اقتصادی دارد.

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به افزایش فروش نفت در سال گذشته و اجازه مقام معظم رهبری برای خروج از صندوق و توسعه، وجود دارد. فعالیت های خوبی در بخش ساختمانی دولت است. همین کار را کردند

وی افزود: تلاش دولت و مجلس برای کاهش تورم در کالاهای اساسی است.

نجم آبادی گفت: یارانه ویژه به دهک های پایین تعلق می گیرد./اقتصاد آنلاین

دولت قصد ندارد یارانه افراد مختلف را قطع کند

وی تصریح کرد: اخبار منتشر شده مبنی بر قطع یارانه مردم صحت ندارد و دولت قصدی برای قطع یارانه افراد مختلف ندارد، هرچند معتقدیم همه نباید یارانه دریافت کنند و سه دهک بالا نیازی به یارانه ندارند.

معاون رفاه و اقتصاد وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی درباره کالابرگ گفت: با مشارکت 140 هزار فروشگاه در کشور بزرگترین شبکه توزیع و فروش مواد غذایی در کشور تشکیل شده است که وظیفه شبکه مذکور است. برای تبدیل پرداخت های مالی به پرداخت های اعتباری. .

عسگریان افزود: با انجام این اقدامات و اعمال داده ها، تقریبا 90 درصد عدالت در عشر محقق می شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان معتقدند یارانه سه دهک بالا حذف و پس انداز حاصل از این تغییر سیاست به سه دهک پایینی اختصاص یابد.

معاون تعاون، کار و امور اجتماعی وزیر رفاه و اقتصاد تصریح کرد: مهاجرت و جابجایی بین دهک ها وجود دارد و برای منطقی شدن عادلانه در توزیع یارانه ها باید داده ها به روز شود و اراده جمعی تشکیل شود تا داده های تمام 6 ماه را می توان وارد کرد. تا بتوانیم در این مورد تصمیم گیری کنیم.

دولت قصد ندارد یارانه افراد مختلف را قطع کند

عسگریان تصریح کرد: داده ها در زمینه حقوق و دستمزد افراد و خانواده ها، اموال، خودرو، حساب های بانکی و معاملات، ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، سفرهای خارجی و … و مجموع این داده ها تایید می شود. با استفاده از هوش مصنوعی و سطح نفوذ، هر شاخص مشخص می شود و در نهایت نشان می دهد که هر فرد در کدام دهک قرار می گیرد و چه میزان یارانه باید دریافت کند.

وی تصریح کرد: همه داده ها بر اساس روش تناسب اعمال می شود و حتی اگر فردی در خانواده بیمار خاصی داشته باشد در شرایط عمومی نیز اعمال می شود.

یارانه نقدی جدید 300 هزار تومانی دولت برای این خانوارها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات حمایتی به ۲۷ خانواده چند فرزند (سه قلو و بیشتر) در تهران خبر داد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله (شامل کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و همچنین سیاست پاداش کارکنان دولت انجام شد. دولت به منظور کمک به بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و بسته به وضعیت خانوار بسته حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته است که به گروه های هدف پرداخت می شود.

بسته حمایتی ویژه ابتدا بین اعضای کمیته امداد، موسسات خیریه و یا افرادی که مایل به عضویت در این نهادها هستند، توزیع می شود. بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران و صیادان و … توزیع می شود که در این مورد پیش بینی می شود دو گروه حضور نداشته باشند. در زیر در مورد آخرین اخبار بسته پشتیبانی صحبت خواهیم کرد.

جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد در حوزه حمایت اجتماعی، تامین هزینه های لازم برای خانواده های دارای نوزادان بزرگ (سه قلو و بیشتر) واجد شرایط است، گفت: در قالب این خدمت بخشی از هزینه ها در نظر گرفته شده است. از این گروه از شرکت های هدف به صورت کمک های بلاعوض می باشد. و غرامت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: خانواده های دارای نوزادان زیاد (سه قلو و بیشتر) پس از نیازسنجی از خدمات این سازمان در قالب حمایت معیشتی، مساعدت در خرید مسکن و اشتغالزایی بهره مند می شوند.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 27 خانوار تهرانی دارای چند فرزند (سه قلو و بیشتر) در حوزه های مختلف از خدمات این سازمان بهره مند شده اند، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 760 میلیون تومان در قالب معیشت است. کمک، کمک مالی برای خرید آپارتمان و وام لازم برای خرید آپارتمان پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بیشتر اطلاعات بانک رفاهی ایران مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است، گفت: ۴۰ درصد موسسات اطلاعات خود را به این بانک ارائه نکرده اند.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به موانع اجرای فهرست کالاهای الکترونیکی گفت: تا به امروز گزارشی از زیرساخت های پایگاه جامع رفاهی ایرانیان از سوی دولت به ما ارائه نشده است.مهر

وی خاطرنشان کرد: بر اساس جلسه ای که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات بانک جامع رفاهی ایرانیان ناقص و آنلاین نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان زمان گزارش هایی به ما ارائه شد که نشان می داد بیش از 40 درصد دستگاه هایی که قرار بود اطلاعات را به پایگاه جامع رفاهی ایرانیان برسانند این کار را انجام نداده اند. و هیچ خط ارتباطی با پایگاه بهزیستی ایرانیان وجود نداشت. غیر قابل دسترسی

نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه ها باید اطلاعات خود را به این بانک ارائه کنند اما این کار را نکرده اند. پورابراهیمی گفت: علاوه بر این اطلاعات اکثر مجموعه ها و دستگاه ها به صورت آفلاین یا آفلاین در اختیار پایگاه جامع بهزیستی ایران قرار گرفته است، یعنی اتصال آنلاین وجود ندارد و اطلاعات آنها از شش ماه تا دو سال است.

چگونه بفهمیم متعلق به کدام دهک هستیم؟

برای استعلام عشر خانوار با کد کشوری دو روش وجود دارد که از طریق سامانه my.gov.ir یا شماره تلفن 09200006369 قابل انجام است.

عشر خانوار را با کد ملی ولی از طریق سامانه استعلام نمایید

برای استعلام عشر خانوار با کد ملی از طریق سامانه my.gov.ir باید مراحلی را که به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم طی کنید.

برای استعلام عشر خانوار با استفاده از کد ملی به شرح زیر عمل کنید:

هنگام ورود به سامانه حمایتی ابتدا به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وارد سامانه عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها شوید.

سپس مطابق شکل زیر بر روی گزینه “ورود/ثبت نام” کلیک کنید. از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید. در پنجره باز شده روی ورود به پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند کلیک کنید تا این آدرس منتقل شود.

3. در این صفحه شماره تلفن همراه را وارد کنید (تبرگ “ورود با رمز یکبار مصرف” فعال باشد)، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را وارد کنید و برای ارسال روی “ارسال رمز یکبار مصرف” کلیک کنید. کد تایید به شماره موبایل

رمز یکبار مصرف را وارد کرده و رمز ۵ رقمی یکبار مصرف ارسالی به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را در قسمت مربوطه وارد کنید تا وارد داشبورد پنجره خدمات دولت هوشمند ملی شوید.

در صورت عدم دریافت پیامک، لطفاً پس از مهلت تعیین شده مجددا اقدام نمایید

5- وارد داشبورد پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند شوید. در صفحه باز شده، روی View Grant Eligibility Status و ثبت درخواست کلیک کنید.

اگر می‌خواهید با کلیک روی مشاهده وضعیت واجد شرایط بودن یارانه و ثبت درخواست، عشر یک خانوار را مشاهده کنید، پنجره‌ای حاوی عشر شما نمایش داده می‌شود (تصویر زیر را ببینید).

7- برای مشاهده آمار خانوار و درخواست بررسی مرحله قبل به وب سایت پشتیبانی مراجعه کنید. روی لینک hemayat.mcls.gov.ir کلیک کنید تا به وب سایت پشتیبانی هدایت شوید. اکنون می توانید آمار درآمد و فروش خود را مشاهده کنید.

اگر اعتراضی به اعشار کردن خود دارید، روی درخواست بررسی کلیک کنید./اندیشه معاصر

نحوه درخواست دهک خانوار با شماره گویا

راه دیگر برای استعلام دهک خانوار استفاده از شماره تلفن گویا است. برای این کار ابتدا باید با شماره 09200006369 تماس گرفته و سپس کد کشور سرپرست خانوار و شماره تلفن سرپرست خانوار را وارد نمایید. در مورد عشر در خانه خود اطلاعات کسب کنید. استعلام عشر خانوار را با شماره گویا با کد ملی فراموش نکنید. باید شماره مربوطه را که به نام سرپرست خانوار است وارد کنید.

شماره درخواست دهک یارانه با کد دستوری

تمامی افراد می توانند با شماره تلفن همراه خود کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، کد کشوری 43857 مربع) را برای اطلاع از وضعیت فعلی یارانه خانوارها شماره گیری کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا