اخبار روز

از آلزایمر اجتناب کنید و مغز خود را تا 120 سالگی جوان نگه دارید

تحقیقات نشان می دهد که ایروبیک و فعالیت بدنی می تواند به بهبود عملکرد مغز با افزایش سن و جلوگیری از کاهش حافظه در بیماران آلزایمر کمک کند.

به گزارش صد آنلاین، مطالعات مختلف در سراسر جهان تأیید می کند که تمرینات بدنی برای کسانی که عملکردهای شناختی آنها تحت تأثیر آلزایمر قرار گرفته است، نتایج بسیار خوبی دارد، اما یک مطالعه جدید باعث امیدواری میلیون ها بیمار آلزایمر شده است.

بر اساس این مطالعه، تمرینات بدنی نه تنها به مبارزه با از دست دادن حافظه ناشی از آلزایمر کمک می کند، بلکه بروز شایع ترین نوع زوال عقل در سنین بالا را به تاخیر می اندازد.

آلزایمر یک بیماری دژنراتیو است که باعث از دست دادن حافظه می شود و به تدریج استفاده از زبان، منطق و سایر عملکردهای ذهنی را مختل می کند.

محققان دانشگاه ریودوژانیرو می گویند میزان تولید هورمون آیریزین در بدن در حین ورزش و سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر کاملاً به هم مرتبط هستند. مغز افراد مبتلا به آلزایمر مقدار کمتری آیریزین دارد و در افرادی که سطح آیریسین بدن آنها با ورزش افزایش یافته است، روند کاهش حافظه متوقف یا کاهش یافته است.

به گفته محققان، این هورمون ممکن است عامل جدیدی در مقابله با نارسایی سیناپسی و از دست دادن حافظه باشد. مطالعات قبلی، مانند این مطالعه جدید، تأیید می کند که فعالیت بدنی می تواند به جلوگیری از کاهش حافظه و بیماری های مغزی مانند آلزایمر کمک کند. محققان از سراسر جهان تأیید کرده اند که فعالیت بدنی به طور قابل توجهی عملکردهای شناختی افراد مبتلا به آلزایمر را که با افزایش سن ضعیف تر می شوند، بهبود می بخشد.

سال گذشته، مطالعه‌ای در دانشگاه کانکتیکات نشان داد که در میان افرادی که در سنین بالا در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بودند، افرادی که فقط ورزش هوازی انجام می‌دادند سه برابر بیشتر از افرادی که ترکیبی از ورزش‌های هوازی و استقامتی انجام می‌دادند، بهبود پیدا کردند. آنها توانایی فکر کردن و تصمیم گیری را داشتند. همچنین نشان داد که ورزش هوازی با شدت متوسط، سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه، تأثیر بهتری بر عملکردهای شناختی شرکت کنندگان دارد.

دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی ورزش های ساده ای هستند که می توانند عملکرد شناختی را با افزایش سن بهبود بخشند و از آلزایمر پیشگیری کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا