اخبار روز

ارسال پیامک مهم به سرپرستان در دو دهک درآمدی


به گزارش پی ام آپ، علیرضا عسگریان معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح برنامه فهرست محصولات الکترونیکی تا دهه پنجم گفت: قیمت 11 قلم سبد غذایی. توسط دولت بر اساس قیمت آن در سال 1401 (593 هزار تومان) متوقف شد و از این پس هر چقدر هم که تورم شامل این کالاها شود، توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تعداد دهک های تحت پوشش کالابرگ از 3 دهک به 5 دهک رسیده است به طوری که این طرح حدود 49 میلیون ایرانی را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون بهزیستی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند از عشر درآمد خود مطلع شوند، گفت: دو عشر جدید برای سرپرستان خانوار می فرستیم و عشرشان را به آنها یادآوری می کنیم، مثلا شما عشر چهارم و پنجم هستید و در صورت خرید اقلام از سبد، هزینه اضافی دریافت خواهید کرد (هزینه اضافی 120 هزار تومان).

به گفته وی، در صورت عدم دریافت پیامک به سرپرست می تواند علاوه بر درآمد عشر، با مراجعه به سایت پشتیبانی معیشت (Hemayat.mcls.gov.ir)، اطلاعات خانوار خود را نیز مشاهده کند.

عسگریان اظهار داشت: برای بهره مندی از شارژ اضافی و دریافت اطلاعات مربوطه، علاوه بر سایت پشتیبانی معیشت، با نصب اپلیکیشن و برنامه “شام” می توانند داده های مربوط به اعتبار یارانه، فروشگاه های متصل به کالابرگ را مشاهده کنند. برنامه، و اطلاعات عشر خانوار شما.

وی ادامه داد: یارانه به کارت بانکی سرپرستان خانوار واریز می شود و آنها می توانند برای خرید و بهره مندی از اعتبار اضافی یارانه به فروشگاه ها مراجعه کنند و به دلیل تجهیز فروشگاه ها نیازی به مراجعه به مکان خاصی ندارند. . این در حالی است که سرپرست خانوار می تواند نه تنها از کارت یارانه، بلکه از تمامی کارت های بانکی که به نام وی است استفاده کند، زیرا این اعتبار بر اساس «کد ملی» به افراد تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: مشمولان باید در نظر داشته باشند که در صورت عدم استفاده از ۱۲۰ هزار تومان شارژ ماهانه، این مبلغ پس انداز نمی شود و ضرر می کنند، زیرا شرط بهره مندی و آزادسازی ۱۲۰ هزار تومان، خرید ۲۰۰ هزار تومانی است. کل اعتبار یارانه را بگیرید.

وی با اشاره به اتصال 111 هزار فروشگاه به طرح الکترونیک گفت: در تلاش هستیم تا قبل از تعطیلات آخر هفته تعاونی های شهری و روستایی به ویژه اکثر تعاونی های روستایی و محروم را به این طرح متصل و تجهیز کنیم. در حال حاضر دسترسی به مغازه ها در ایران به کمتر از 300 متر رسیده است و در صورت اتصال تعاونی های روستایی، این فاصله به کمتر از 250 متر می رسد و کاربران می توانند با کلیک بر روی ویترین مربوط به مغازه ها، نزدیک ترین فروشگاه را پیدا کنند. با استفاده از “شما”. برنامه .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا